Auto Moto

Οδηγούμε το Fiat 500X 1.6 MTJ – DCT Cross

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΑΔΑΡΗ

Όσο SUV χρειάζεται

Στην εποχή που ότι επιβατικό όχημα με ύψος πουλάει «σαν τρελό», η Fiat προσπαθεί μέσα από την άκρως πετυχημένη μετουσίωση ενός μοντέλου του παρελθόντος (500αράκι), να πάρει –κατά το δυνατόν –  το μερίδιο που της αναλογεί. Κάπως έτσι προέκυψε πριν τέσσερα χρόνια το 500Χ, που πρόσφατα ανανεώθηκε διακριτικά και πωλείται σε τρεις παραλλαγές, το «αστικό» 500X Urban, το «off road” 500X City Cross και το πλήρως εξοπλισμένο 500X Cross.

Πρόσφατα λοιπόν, βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού ενός 500Χ Cross, που «φορούσε» πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με απόδοση 120 ίππων, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Εμφάνιση – Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Το 500Χ είναι ίσως το πιο στυλάτο SUV της κατηγορίας του και η ανανέωση εξωτερικά περιορίζεται σε έναν ελαφρώς ξανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα φωτιστικά σώματα full LED, τα οποία υπόσχονται βελτιωμένο φωτισμό μέχρι και 20%. Κατά τα λοιπά, η ανανέωση συνεχίζεται και στο πίσω μέρος στην όλη φιλοσοφία της ανανέωσης του απλού 500, ενώ τα πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα παραμένουν στην έκδοση Cross, δίνοντας μια «εσάνς» περιπέτειας.

Το ανανεωμένο εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μοντέρνα αισθητική, ευχάριστο διάκοσμο και άψογη εργονομία. Το νέο τιμόνι (πιο λειτουργικό με λεπτότερη στεφάνη) και ο πλήρως ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων (με κεντρική ψηφιακή οθόνη TFT των 3,5 ιντσών που μπερδεύει τον ανειδίκευτο), τραβούν αμέσως την προσοχή, ενώ έχει αναβαθμιστεί το σύστημα πολυμέσων UconnectTM, το οποίο διαθέτει πλέον μια εύχρηστη και ευκρινή οθόνη αφής 7».  Η νέα γενιά του Uconnect είναι συμβατή με εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέτει, Bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων, λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες Aux και (2) USB καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης TomTom 3D, όπως και η εφαρμογή Uconnect LIVE, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να ακούν μουσική από τα Deezer και TuneIn, να διαβάσουν ειδήσεις του Reuters και να είναι σε επικοινωνία μέσω Facebook και Twitter. Επιπλέον, οι εφαρμογές eco:Drive και my:Car επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίζει την οδήγησή του, ώστε να μειώνει το κόστος καυσίμου και συντήρησης.

Αυτό όμως που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του 500Χ, είναι η ευρυχωρία που δίνει την αίσθηση ανώτερης κατηγορίας. Στην αίσθηση αυτή βοηθούν εκτός των άλλων και οι νέες επενδύσεις σε πόρτες και καθίσματα, με κύριο χαρακτηριστικό τις πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται με άνεση στα μεγάλα καθίσματα, έχοντας στην διάθεσή τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και διπλό ντουλαπάκι στο ταμπλό για τα έγγραφα και καθημερινά μικροπράγματα. Ταυτόχρονα, ο χώρος αποσκευών έχει άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρά 350 λίτρα, που μπορούν να φθάσουν στα 1.000 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Επίσης, εντυπωσιάζει η αίσθηση στιβαρότητας και η ποιότητα της κατασκευής, καθώς ο αρμονικός συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών με την άψογη συναρμογή τους αφήνει υποσχέσεις αντοχής και απουσίας θορύβων για πολλά έως πάρα πολλά χιλιόμετρα.

Όσο για τον εξοπλισμό, δεν τίθεται λόγος. Η έκδοση Cross της δοκιμής μας, είχε τα πάντα, με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά (22.000 ευρώ). Ξεχωρίζουμε τους 6 αερόσακους, ESP με hill holder), τον διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, τα πίσω σκούρα κρύσταλλα, τις ζάντες αλουμινίου 17’’, το Bluetooth, τις θύρες USB, τα χειριστήρια στο τιμόνι, το cruise control και πολλά άλλα.

Επιπλέον το 500X Cross διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνει Autonomous Emergency Brake (αναγνώριση εμποδίων και αυτόματο φρενάρισμα), Safety Distance Manager (αυτόματη διατήρηση ασφαλούς απόστασης), Traffic Sign Recognition (αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας), Speed Advisor (αυτόματη προσαρμογή στο όριο ταχύτητας του δρόμου), Lane Assist (αυτόματη διόρθωση πορείας σε ακούσια αλλαγή λωρίδας), ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, Blind Spot Alert (παρατήρηση τυφλού σημείου)και αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Η κινητήρια μονάδα του 500Χ που οδηγήσαμε ακούει στο όνομα 1.6 Multijet II. Πρόκειται για ένα πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων με turbo, τον οποίο οι μηχανικοί της FCA συνδύασαν σε μία μονάδα τον καταλύτη SCR με ψεκασμό ουρίας (AdBlue) και το φίλτρο σωματιδίων DPF, πετυχαίνοντας έτσι μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων (PM). Η απόδοσή του είναι 120 ίπποι, αλλά το δυνατό του «χαρτί» είναι η ροπή των 320 Nm που αποδίδεται από τις μόλις στις 1.750 στροφές.  Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων (DCT 6) που εντυπωσιάζει θετικά με την σβελτάδα και την ομαλότητα των αλλαγών.

Ο κινητήρας αυτός, διαθέτει σύστημα start/stop και δεν είναι από τους πιο αθόρυβους της αγοράς, χωρίς όμως να ενοχλεί ιδιαίτερα. Εύστροφος, με δύναμη κυρίως στις μεσαίες στροφές, δίνει αξιόλογες επιδόσεις στο βάρους 1320 κιλών αμάξωμα, με τα 0-100 σε 10,7’’ και τελική ταχύτητα 186 χλμ/ώρα. Την ίδια στιγμή αποδεικνύεται οικονομικός, με μέση κατανάλωση στην διάρκεια της δοκιμής τα 7,5 λτ/100 χλμ, μακριά βέβαια από τα 4,7 λτ που ισχυρίζεται η Fiat, αλλά ικανοποιητικά καθώς εξασφαλίζουν σχεδόν 650 χιλιόμετρα αυτονομίας με το 48λιτρο ρεζερβουάρ.

Από την θέση του οδηγού

Η αίσθηση στιβαρότητας αποδεικνύεται και στον δρόμο, με το πλαίσιο να είναι όσο άκαμπτο χρειάζεται. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στην ψηλή και με καλή πλευρική στήριξη θέση οδήγησης, απολαμβάνοντας την εργονομία, την απρόσκοπτη ορατότητα και την σιγουριά που δίνει η σφιχτή ανάρτηση. Αυτή διακρίνεται για τον τρόπο που ελέγχει το αμάξωμα ακόμα και στις απότομες μεταβολές πορείας ή κινητικής κατάστασης, ενώ περνάει πάνω από τα κακοτράχαλα χωρίς θορύβους ή μετατοπίσεις του πίσω μέρους, γεγονός που οφείλεται και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών σημείων. Ταυτόχρονα, προσφέρει  άνεση και ποιότητα κύλισης, δεν επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, δεν ευνοεί το σπινάρισμα και κρατά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ουδέτερη τροχιά στις στροφές.

Με λίγα λόγια, το 500Χ είναι ένα καλά στημένο όχημα, όχι ιδιαίτερα ψηλό (το αμάξωμά του απέχει 169 χλστ από τον δρόμο), με μειονέκτημα την μια κάποια ασάφεια του τιμονιού. Εκτός των άλλων, μπορεί να ταξιδέψει και σε ήπιες χωμάτινες διαδρομές, αλλά εκεί ο οδηγός δεν πρέπει να ξεχνά αφενός τις «ευαισθησίες» των αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών και αφετέρου το ότι, δεν υπάρχει ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ επισκευής, ενώ βέβαια δεν υφίσταται τετρακίνηση (αυτή μόνο στην 2λιτρη έκδοση).

Τέλος, μέσα στην πόλη, η ευκολία χρήσης χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο, σε συνδυασμό με την ευελιξία που αποδεικνύει το μήκους 4,27 μ. αμάξωμα, επιτρέπει στο 500Χ να είναι το μοναδικό όχημα σε ένα νοικοκυριό.

Δια ταύτα

Όμορφο, πλούσιο, στιλάτο, ευρύχωρο, γεροδεμένο και σβέλτο, το Fiat 500X Cross είναι ένα όχημα για σχεδόν κάθε χρήση που δεν κοστίζει τα «δάνεια της Αγγλίας», καταναλώνει λογικές ποσότητες καυσίμου και μπορεί να ικανοποιήσει πολλές δραστηριότητες του υποψήφιου αγοραστή του.

Με τιμή εκκίνησης τα 15.900 ευρώ (1,6 λίτρα βενζίνης, 110 ίπποι) και τα 20.500 ευρώ για την βασική έκδοση diesel, συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια, όντας μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας του.

 

Υπέρ

Εμφάνιση

Χώροι

Αίσθηση στιβαρότητας

Κινητήρας

Επιδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Κατανάλωση

5 χρόνια εγγύηση

 Κατά

Αίσθηση τιμονιού

Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.264 Χ 1.796 Χ 1.595 χλστ

Μεταξόνιο:  2.570 χλστ

Βάρος:        1.320 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  48 λτ

Χώρος αποσκευών:     350 / 1000 λτ

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.598 κ.εκ.

Ισχύς:         120 ίπποι / 3.750 στροφές

Ροπή:          320 Nm / 1.750 σαλ

Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων (DCT 6)

Ανάρτηση:   Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλοί σύνδεσμοι

Τροχοί:   215/55/17

Φρένα:   Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης:  Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 11,1 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,7΄΄

Τελική ταχύτητα:    186 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,5 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2:   122 γρ/χλμ

 

 

 

 

 

news.gr

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close