Διατροφή & Υγεία

Τσάι ρίγανης: Τα οφέλη του στην υγεία σας και τρόπος παρασκευής

Το τσάι ρίγανης έχει μοναδικά οφέλη για την υγεία μας. Η ρίγανη, εκτός από αρωματικό φυτό που βάζουμε στο φαγητό μας για νοστιμιά, μπορεί να κάνει θαύματα στην υγεία μας και να χρησιμοποιηθεί ως βότανο. Πρόκειται για ένα φυτό που βρίσκουμε εδώ και χιλιάδες χρόνια στις Μεσογειακές χώρες, αλλά μπορεί και να ευδοκιμήσει και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Η χώρα μας έχει μια από τις καλύτερες ποιότητες ρίγανης παγκοσμίως.  Υπάρχουν πολλοί τρόποι για πάρουμε τα οφέλη της. Ο ένας είναι το έλαιο ρίγανης  Ο πιο εύκολος τρόπος όμως είναι να φτιάξετε τσάι ρίγανης.

Παρασκευή – δοσολογία

Αφέψημα

Σε ένα μπρίκι με νερό βράζουμε 1 κ.γ ρίγανη για λίγα λεπτά, το σουρώνουμε και το πίνουμε.

Έγχυμα

Σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό ρίχνουμε 1 κ.γ ρίγανη, το σκεπάζουμε και το αφήνουμε για 10-15 λεπτά. Το σουρώνουμε και το πίνουμε, κατά προτίμηση ζεστό.

Για το μπάνιο

Ρίχνουμε αφέψημα ρίγανης μέσα στο νερό του μπάνιου, για να καταπραύνουμε και να τονώσουμε το δέρμα μας. (Βράζουμε για λίγα λεπτά, 80-100 γρ. ρίγανης σε 1 λίτρο νερού).

Γαργάρα

Κάντε γαργάρες 2-3 φορές την μέρα με αφέψημα ρίγανης, για στοματικά προβλήματα, έλκη και πονόδοντο

Ρίγανη για την πιτυρίδα και την ξηροδερμία

Η ρίγανη είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στην καταπολέμηση της πιτυρίδας και της ξηροδερμίας. Σε ένα λίτρο νερού ρίξτε μια χούφτα ρίγανης και αφήστε το να σιγοβράσει σε χαμηλή φωτιά για 5 λεπτά. Σουρώστε και χρησιμοποιήστε το υγρό πριν το λούσιμο κάνοντας ταυτόχρονα απαλό μασάζ στο κεφάλι σας. Η συνταγή είναι πολύ αποτελεσματική.

Τα οφέλη που θα έχετε από το τσάι ρίγανης

Αν και η ρίγανη χρησιμοποιείται από τα αρχαία χρόνια για τις θεραπευτικές της ιδιότητες, σήμερα πλέον η έρευνα επιβεβαιώνει και υποδεικνύει ότι τα μεταλλικά στοιχεία και οι βιταμίνες που περιέχονται στο τσάι της το μετατρέπουν σε ένα εξαιρετικό συμπληρωματικό ρόφημα για πολυάριθμες αιτίες.

Κάποια από τα θρεπτικά στοιχεία αποτελούν οι βιταμίνες A, C, K, μαζί με μεταλλικά στοιχεία όπως το σίδηρο, το μαγνήσιο, όπως επίσης και το ασβέστιο. Επιπλέον θρεπτικά συστατικά όπως τα ωμέγα-3 και τα φλαβονοειδή προσθέτουν στις ευεργετικές του ιδιότητες.

1. Αντιβακτηριδιακό τσάι

Ένα φλιτζάνι τσαγιού ρίγανης είναι η κατάλληλη αντιβακτηριδιακή δόση για όλη την ημέρα. Αυτό το βότανο αποτελείται από έλαια, γνωστά ως θυμόλη και καρβακρόλη, γνωστοί εχθροί των βακτηρίων. Στην πιο πρόσφατη σχετική έρευνα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ρίγανη μπορεί εύκολα να αντιμετωπίσει βακτηριακές μολύνσεις καλύτερα και από την τινιδαζόλη, ένα ευρέως γνωστό φάρμακο. Η τακτική κατανάλωση τσαγιού ρίγανης επίσης βοηθά στην αντιμετώπισης κάθε τύπου μικροβιακής μόλυνσης, αναστέλλοντας την ανάπτυξη τους.

2. Το τσάι ρίγανης περιέχει Ωμέγα-3

Η ρίγανη και το τσάι της αποτελούν μια φυσική μέθοδο απόκτησης ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Θεωρούνται απαραίτητα ως λιπαρά οξέα, καθώς βοηθούν στη μείωση των φλεγμονών σε όλο το σώμα. Αυτό το συγκεκριμένο είδος λιπαρών οξέων είναι γνωστό ότι μειώνει και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών, αρθρίτιδας όπως επίσης θεωρείται ότι ενδυναμώνει τη γνωστική, όσο και συμπεριφορική λειτουργία.

3. Το τσάι ρίγανης βοηθά στην ανακούφιση από κρίσεις άσθματος

Το τσάι ρίγανης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει τα συμπτώματα μιας κρίσης άσθματος. Γλυκάνετε το τσάι με μέλι και κρατήστε το ζεστό.

Εισπνεύστε τους υδρατμούς της ρίγανης και θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τη ρινική και αναπνευστική οδό. Ωστόσο, κάποιος πρέπει να ακολουθεί αυτή τη μέθοδο για τουλάχιστον 4-5 φορές την ημέρα, ώστε να επηρεάσει το πρόβλημα του.

4. Βοηθά στη διαχείριση βάρους

Η ρίγανη και το τσάι της είναι ευρέως γνωστό ότι αποτελούν πηγή φυτικών ινών. Μια ικανοποιητική κατανάλωση ινών βοηθά στον έλεγχο του βάρους, διατηρώντας όλο τον οργανισμό σε καλή φυσική κατάσταση και επίσης μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης ασθενειών, σχετικών με το υπερβολικό βάρος.

5. Ενδυναμώνει το πεπτικό σας σύστημα

Αρκετοί βοτανολόγοι, αν όχι όλοι, προτείνουν ένα μεγάλο φλιτζάνι τσαγιού ρίγανης για τη στήριξη της καλής λειτουργίας του πεπτικού συστήματος. Κάποια από τα έλαια που βρίσκονται στο τσάι αυτό μπορούν να βοηθήσουν τόσο στη χαλάρωση, όσο και στη στήριξη του γαστρεντερικού συστήματος. Γι’ αυτό και μπορείτε να συνοδεύετε με αυτό το γεύμα σας.

https://enallaktikidrasi.com/2017/04/rigani/

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη ρίγανη

-Η ρίγανη έχει 12 φορές περισσότερο αντιοξειδωτική δράση από το πορτοκάλι, 30 από την πατάτα και 42 από το μήλο

-Η φρέσκια ρίγανη πρέπει να αποθηκεύεται στο ψυγείο τυλιγμένη σε ένα ελαφρώς βρεγμένο χαρτί κουζίνας

-Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, αν κάποιο τραυματισμένο κατσίκι από βέλος κυνηγού, έτρωγε ρίγανη, η πληγή του έκλεινε!

-Με λίγη ρίγανη στην τροφή των πτηνών σας κρατάτε τις αρρώστιες μακριά τους

-Η εισπνοή της σκόνης από ρίγανη προκαλεί φτάρνισμα και βοηθάει στο να καθαρίσει το αναπνευστικό σύστημα και ιδιαιτέρως οι πνεύμονες.

-Η λαϊκή ιατρική στη χώρα μας, χρησιμοποίησε τα φύλλα της, τηγανιτά σε λάδι ελιάς, ως κατάπλασμα και για εντριβές σε περιπτώσεις πιασίματος κυρίως της μέσης

-Για να διατηρήσετε το άρωμά της και το ωραίο πράσινο χρώμα της πρέπει να την αποξηραίνετε σε δροσερό μέρος μακριά από τον ήλιο που την ξεθωριάζει και της δίνει ένα καφετί χρώμα. Αν θέλετε μπορείτε να την τρίψετε ανάμεσα στις δύο παλάμες σας, για να της δώσετε μια πιο λεπτή υφή.

-Ρίξτε λάδι ρίγανης μέσα σε καθαριστικά διαλύματα για να καθαρίσετε και να απολυμάνετε επιφάνειες πάγκων, νεροχύτες, φούρνους και ψυγεία.

-Προσθέστε λίγες σταγόνες από λάδι ρίγανης μέσα στη σαπουνάδα για το πλύσιμο των πιάτων για να τα απολυμάνετε.

-Για το αφέψημα χρησιμοποιούνται οι βλαστοί του φυτού, όταν είναι ανθισμένο, γιατί τότε περιέχει το έλαιο που έχει τη μεγαλύτερη θεραπευτική αξία.

Πότε και πως πρέπει να συλλέγουμε τη ρίγανη

Η ρίγανη είναι αυτοφυές φυτό και χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή να μην την ξεριζώνουμε. Ήδη έχει παρατηρηθεί έλλειψη σε βουνά της Αττικής όπως ο Παρνασσός. Στην εποχή της ανθοφορίας της, κόβουμε τα ανθισμένα κλωνάρια με μέγεθος 30 – 35 εκατοστά. Τα συγκεντρώνετε σε ματσάκια και τα κρεμάτε ανάποδα έως ότου ξεραθούν. Έπειτα, τα τρίβετε με το χέρι σας.

10 λόγοι που αξίζει να έχετε τη δική σας γλάστρα ρίγανης

1. Η μυρωδιά της φρέσκιας ρίγανης είναι πολύ καλύτερη από της αποξηραμένης

2. Ο Έλληνας ιατρός της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, Γαληνός, έλεγε πως η φρέσκια ρίγανη δυναμώνει το σώμα μας

3. Θα αποκομίσετε όλα τα οφέλη που αναφέρθηκαν παραπάνω

4. Είναι ένα πεντανόστιμο μπαχαρικό που νοστιμίζει τις τροφές

5. Προστατεύει τα υπόλοιπα φυτά σας από ασθένειες και επιβλαβή έντομα

6. Απωθεί τα έντομα το καλοκαίρι

7. Θα συμβάλλετε στην προστασία της άγριας ρίγανης στα βουνά μας

8. Λίγη ρίγανη βοηθάει και τους καλούς μας φίλους, τα σκυλιά και τα καναρίνια για να έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα

9.  Το σπίτι σας θα μυρίζει εξοχή

10. Χρειάζεται ελάχιστο πότισμα. Για την ακρίβεια όσο λιγότερο την ποτίζετε, τόσο πιο έντονη η μυρωδιά της και τόσο πιο ισχυρά γίνονται τα πολύτιμα συστατικά της.

Προφυλάξεις – Παρενέργειες

Το λάδι ρίγανης είναι μια ασφαλής αλλά και ισχυρή ουσία που όμως η χρήση της δεν θα πρέπει να γίνεται αλόγιστα.

-Να αποφεύγεται η θεραπευτική χρήση της ρίγανης κατά την εγκυμοσύνη

-Αποφεύγετε να καταναλώνετε εμπορικά αιθέρια έλαια ρίγανης εσωτερικά, καθώς μπορεί να εμφανιστεί οργανική τοξικότητα. Ένας αριθμός εμπορικά διαθέσιμων αιθέριων ελαίων είναι μη φαγώσιμα, γι΄αυτό, πρέπει να δείχνετε προσοχή.

-Μην κάνετε εσωτερική λήψη αν πίνετε τακτικά αλκοόλ ή κάνετε χρήση φαρμάκων. Συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

Επιπλέον οφέλη που προσφέρει τσάι ρίγανης στον οργανισμό σας

• Ένα ζεστό φλιτζάνι τσαγιού ρίγανης αποτελεί μια αποτελεσματική θεραπεία για τις κράμπες της περιόδου, το φούσκωμα και μειώνει τον κοιλιακό πόνο.

• Θα βοηθήσει στη μείωση ανεπιθύμητων αεριών και ειδικά του στομαχιού.

* Το περιεχόμενο του παρόντος άρθρου, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε ιατρικής γνωμάτευσης και κάθε άλλης πληροφορίας που σχετίζεται με την υγεία, είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια συγκεκριμένη διάγνωση ή θεραπευτικό πλάνο για κανένα άτομο. Η χρήση αυτής της ιστοσελίδας και των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν, δεν δημιουργεί μια σχέση γιατρού-ασθενή. Πάντα να αναζητείτε την άμεση συμβουλή του προσωπικού σας γιατρού σε σχέση με οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή προβλήματα που αντιμετωπίζετε με την υγεία σας.

 

 

https://xrysoskoufaki.gr

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close