Cinema - Σειρές - TVCinema -σειρές TV

Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους (Ouistreham).

Τέσσερις νέες ταινίες κάνουν πρεμιέρα απόψε, καθώς τις επόμενες ημέρες -εβδομάδες αν χρειαστεί- πλήθος κινηματογράφων θα φιλοξενούν το μπλογκμπάστερ του καλοκαιριού “Top Gun: Maverick”, με τον Τομ Κρουζ. Ωστόσο, πέρα από τις αερομαχίες, υπάρχουν και ακόμη τρία αξιόλογα φιλμ, απ’ τα οποία ξεχωρίζει το γαλλικό κοινωνικό δράμα “Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους”, με την Ζιλιέτ Μπινός. Επίσης, προβάλλονται το αστυνομικό δράμα “Το Θαύμα”, από τη Ρουμανία και το παιδικό φιλμ κινουμένων σχεδίων “Ίκαρος και Δαίδαλος”.

Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους (Ouistreham).

Κοινωνικό δράμα, γαλλικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Εμανουέλ Καρέρ, με τους Ζιλιέτ Μπινός, Ελέν Λαμπέρ, Λουίζ Ποσιέκα, Οντ Ρουτερ, Ντιντιέ Παπέν, Στιβ Παπαγιάννης κ.ά.

Όλο και περισσότερες ταινίες κοινωνικού σινεμά μάς έρχονται τελευταίως από τη Γαλλία, μία χώρα που θεωρούμε, όπως φαίνεται, εσφαλμένα ότι διατηρεί ακόμη ένα ανεκτό επίπεδο ζωής και ορισμένα βασικά εργασιακά δικαιώματα, καθώς ανακυκλώνει μέτρα που πλήττουν τους εργαζόμενους και ειδικά τους πιο αδύναμους, με κακοπληρωμένες δουλειές και κυρίως την ανασφάλεια για το αύριο.

Προσφάτως είδαμε το αξιόλογο “Full Time”του Ερίκ Γκραβέλ, τώρα έρχεται το κοινωνικό δράμα του Εμανουέλ Καρέρ να εντείνει την ανησυχία για τα όσα συμβαίνουν στη Γαλλία και στην Ευρώπη γενικότερα. Εδώ, η ταινία (βραβείο του κοινού στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας) βασίζεται στο καυστικό best-seller της Φλορένς Ομπενά, που περιγράφει τις συνθήκες εργασίας των καθαριστριών στη Γαλλία, αλλά και στην μεστή ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός, που δεν έχει δίπλα της ηθοποιούς, αλλά τις πραγματικές ηρωίδες της ιστορίας.

Η τεράστιας υποκριτικής ικανότητας πρωταγωνίστρια, είναι μια συγγραφέας που μεταμφιέζεται σε καθαρίστρια για τις ανάγκες του νέου της βιβλίου και πιάνει δουλειά ως καθαρίστρια σε ένα φέρι προκειμένου να βιώσει από πρώτο χέρι τις εξοντωτικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν.

Ο Καρέρ, ένας καταξιωμένος συγγραφέας και σεναριογράφος, από την πλευρά του, μεταφέρει με λιτότητα και αμεσότητα την καθημερινότητα των βασανισμένων αυτών γυναικών, στέκεται στην ανασφάλειά τους για το αύριο, αλλά και στο μοναδικό όπλο άμυνας που έχουν, την αλληλεγγύη, ενώ ταυτόχρονα φωτίζει το αίσθημα της συνενοχής στον ανυποψίαστο θεατή, για όσα επιτρέπει ή ενθαρρύνει να γίνονται σε βάρος των “αόρατων” εργαζομένων, των πιο αδύναμων οικονομικά ανθρώπων.

Χωρίς ιδιαίτερους μελοδραματισμούς και σεναριακά ευρήματα, θα εστιάσει πάνω στις ηθοποιούς του, στη βασανισμένη τους ζωή, που γίνεται ακόμη χειρότερη από την ανασφάλεια, ενώ θα θέσει και το θεμελιώδες ζήτημα για τους τοίχους που υψώνονται ανάμεσα στους ανθρώπους όταν φανερωθεί η κοινωνική θέση του καθενός. Άλλωστε, αυτή είναι και η αμφιβολία που έχει η Μπινός. Να αποκαλύψει την πραγματική της ταυτότητα ή όχι;

Η Μπινός, ένας πραγματικός χαμαιλέοντας της υποκριτικής, περισσότερο και από την Μέριλ Στριπ, αλλά με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό, με πλήρη ενσυναίσθηση και ταπεινή καταγωγή, που δεν έχει ξεχάσει, θα δοθεί ολοκληρωτικά στην αφυπνιστική στόχευση του φιλμ και θα παραδώσει για μια ακόμη μία φορά, μια καθηλωτική και αξιέπαινη ερμηνεία.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Μαριάν είναι μία πολύ γνωστή αρθρογράφος που μετακομίζει στη Βόρεια Γαλλία προκειμένου να κάνει μία έρευνα για το νέο της βιβλίο με θέμα την εργασιακή ανασφάλεια. Χωρίς να αποκαλύπτει την πραγματική της ταυτότητα, προσλαμβάνεται σαν καθαρίστρια μαζί με μια ομάδα γυναικών. Σε αυτόν τον καινούριο ρόλο βιώνει από πρώτο χέρι την οικονομική αστάθεια και την αόρατη κοινωνική τους υπόσταση. Ταυτόχρονα όμως ανακαλύπτει την αλληλεγγύη και τους ισχυρούς δεσμούς που δένουν αυτές τις εργαζόμενες γυναίκες.

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button
Close