Τοπικές

ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΗ

Φέτος η νέα πραγματικότητα που έχει επιβάλλει η πανδημία, αλλά και οι αλλαγές εξαιτίας του Brexit, είχαν ως αποτέλεσμα οι δυο ετήσιες δημοπρασίες ελληνικής τέχνης που διενεργεί ο ιστορικός λονδρέζικος οίκος Μπόναμς (Bonhams) να μετακομίσουν στο Παρίσι.

«Δεν έχει κανένα νόημα να πληρώνεις [δασμούς] για εισαγωγή, όταν πρόκειται για ελληνικά έργα τα οποία έρχονται στην Ελλάδα,» σημειώνει με νόημα η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, διευθύντρια του γραφείου εικαστικών συμβούλων Art Expertise και μόνιμη συνεργάτης του αγγλικού οίκου στην Αθήνα. Εξάλλου, η πλειονότητα της ελληνικής τέχνης που δημοπρατείται από Έλληνες ή Έλληνες της διασποράς αγοράζεται.

Κι έτσι, η φθινοπωρινή «ελληνική» δημοπρασία των Μπόναμς πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου στο Παρίσι. Ανάμεσα στα έργα που πουλήθηκαν μια ελαιογραφία του Νικόλαου Γύζη για 250.313€, οι τρεις «Σχολιαστές ενός μελλοντικού κειμένου» του Νίκου Εγγονόπουλου προς 275.313€, και μια συγκλονιστική τοιχογραφία 115 x 198 εκατοστών του Θεόφιλου (μεταφερμένη σε ξύλινο πάνελ) που έπιασε 350.313€.

ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ

Το έργο, όμως, που επισκίασε κάθε άλλη πώληση στην παρισινή δημοπρασία ήταν η ελαιογραφία του Κωνσταντίνου Παρθένη «Η αποθέωση του Αθανάσιου Διάκου». Με εκτιμώμενη τιμή στα 350.000-550.000€, ο πίνακας «χτυπήθηκε» τελικά μέχρι τα 644.313€, ποσό που συνιστά νέο ρεκόρ για έργο του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. Επίσης, είναι «η ψηλότερη τιμή ελληνικού έργου που έχει επιτευχθεί τα τελευταία 12, 13 χρόνια,» σημειώνει η κα. Αγγελοπούλου.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close