Το site μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγησή σας!
Accept
Melodia 88FM
Notification Show More
Latest News
Στο forum του STAR Kεντρικής Ελλάδας σήμερα ο Δ. Κουτσούμπας
31 Μαρτίου 2023
Trailer Από Το “Asteroid City” Του Wes Anderson
31 Μαρτίου 2023
Λαμία: Και φέτος ο Νο 1 προορισμός για λαμπάδα είναι η ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ
31 Μαρτίου 2023
Boy George: Νέο τραγούδι και video clip
31 Μαρτίου 2023
Σταύρος Ξαρχάκος & Ιάκωβος Καμπανέλλης «Κόσμε αγάπη μου»
31 Μαρτίου 2023
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Search
Reading: Χρόνος = ηθική
Share
Melodia 88FM
Aa
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Follow US
Melodia 88FM > Uncategorized > Χρόνος = ηθική
Uncategorized

Χρόνος = ηθική

14 Ιανουαρίου 2020
Updated 2020/01/14 at 10:18 ΠΜ
Share
SHARE

Η μία από τις ταινίες της σεζόν ξεκινάει με την αποδόμηση της συντροφικότητας. Στην εναρκτήρια σεκάνς του «Κατηγορώ» ο Ρόμαν Πολάνσκι κινηματογραφεί τη διαπόμπευση ενός εξιλαστήριου θύματος που μέχρι πρότινος υπήρξε ο «συμπολεμιστής».

Ο αποδιοπομπαίος Ντρέιφους θα ξαναζήσει την αλληλεγγύη μερικά πλάνα αργότερα στο πρόσωπο ενός πρώην διώκτη του. Στο «1917» ο Σαμ Μέντες ανοίγει το αρχικό μονοπλάνο με δύο συντρόφους εν όπλοις, σε μια ανάπαυλα από το σφαγείο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Δύο σχετικά άγνωστοι ηθοποιοί (Ντιν Τσαρλς Τσάπμαν, Τζορτζ ΜακΚέι) στους ρόλους δυο μέχρι πρότινος αγνώστων. Η φιλία τους υπερβαίνει τον περιορισμένο φιλμικό χρόνο χαρίζοντας ένα στιγμιότυπο ανθολογίας – το γυμνό δέντρο μέσα στην αβεβαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Στον «Ιρλανδό» η έννοια της συντροφικότητας αλλάζει συνεχώς δέρμα φτάνοντας από την αφοσίωση ως το αδιέξοδο.

Και οι τρεις ταινίες συγκέντρωναν όντως τις προϋποθέσεις για να τις αποκαλέσουν «παλιομοδίτικες»: θεματολογία, χωροχρονική απόσταση από την εποχή μας, σφιχτά πλάνα (ειδικά στην περίπτωση του Πολάνσκι), «εμμονές» (στην περίπτωση του Σκορσέζε), ακόμη και μια αίσθηση «μεταφυσικής» κανονικότητας για πολεμικό φιλμ (Μέντες). Το φλας μπακ που επιχείρησε ο καθένας από τους τρεις – προφανώς, με διαφορετική στόχευση – έμοιαζε αναχρονιστικό. Και, επιτέλους, κανείς δεν ζήτησε από παλιότερους ή νέους σκηνοθέτες να μας υπενθυμίσουν τις αρετές που κρύβει το είδος της ταινίας εποχής ή η εικονογράφηση μικρομεσαίων μαφιόζων.

Θα ήταν άδικο, ωστόσο, εάν μέναμε στη φόρμα και χάναμε το δάσος. Εκτός από τη φιλία, το άλλο συστατικό που δένει τις τρεις ταινίες στο κοινό hype της σεζόν είναι ο χρόνος. Από μόνο του το μαρκετίστικο τρικ του «μονοπλάνου» δεν λέει τίποτε για το «1917», αν το ντεκουπάζ δεν είναι στερεωμένο με σκηνοθετικές ιδέες.

Το ανθρωποκυνηγητό στην αρχή του 20ού αιώνα, που στήνει ο Πολάνσκι, με όλες τις στολές, τα σιρίτια, τις άμαξες και τα καφέ, μένει ένα σκηνικό χωρίς την αναφορά στη σημερινή εποχή: το κυνήγι για εξιλαστήρια θύματα εν μέσω της αδυσώπητης πολιτικής ορθότητας. Ο Σκορσέζε είναι ένας κόσμος χωριστά.

Ο σκηνοθέτης στον οποίο η Paramount αρνήθηκε την παραγωγή – εξαιτίας κόστους – μετέφερε στο άτυπο κύκνειο άσμα την ταινία που πάντα γυρίζει: τον άνθρωπο που βιώνει την άνοδο για να υποφέρει την πτώση. Ο χρόνος και οι ταχύτητες της εποχής, αισθάνεται ο ίδιος, δεν είναι με το μέρος του. Και κάπως έτσι μπορούμε να ξαναδιαβάσουμε την αντίδρασή του για τις ταινίες της Marvel ή την απαιτητική διάρκεια του «Ιρλανδού»: ως μια σπουδή ενός βετεράνου απέναντι στην κλεψύδρα που αδειάζει.

Στον «Ιρλανδό» εμπεριέχονται στιγμές από προηγούμενες ταινίες του: ο «Ταξιτζής» στα ταξί που ανατινάζονται, το μονοπλάνο στα «Καλά παιδιά», ο γηρασμένος Τζέικ Λα Μότα από το «Οργισμένο είδωλο». Και σε μία μισάνοιχτη πόρτα πριν από το φινάλε ο «Τελευταίος πειρασμός»: «Ο θάνατος δεν είναι πόρτα που κλείνει. Ανοίγει, κι εσύ περνάς».

Όπως συμβαίνει σε όλες τις ταινίες που σέβονται τον εαυτό τους, χρόνος = ηθική επιλογή. Καθώς η κλεψύδρα αδειάζει και το σενάριο φτάνει στους τίτλους τέλους, οι ήρωες και οι αντιήρωες βρίσκονται μόνοι με τα διλήμματά τους. Θα μεταφέρουν το μήνυμα; Θα αντισταθούν στο παχυδερμικό μιλιταριστικό σύστημα;

Θα ζητήσουν συγχώρεση για μια τελευταία φορά; Παλιομοδίτικο; Σίγουρα. Αλλά και το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο ο καλός κινηματογράφος.

 

 

 

 

 

 

in.gr

TAGGED: ΗΘΙΚΗ, ΙΡΛΑΝΔΟΣ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΛΑΜΙΑ, ΜΕΛΩΔΙΑ
Share this Article
Facebook TwitterEmail Print
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

-ΚΑΙΡΟΣ -
πρόγνωση καιρού από το k24.net
Ad imageAd image
Ad imageAd image
Ad image
Ad image
Ad image

You Might Also Like

Uncategorized

Boy George: Νέο τραγούδι και video clip

31 Μαρτίου 2023
Εδώ ΓελάμεΕΥ ΖΗΝ

Ανέκδοτο: Μια ξανθιά τηλεφωνεί στον άντρα της και του λέει κλαίγοντας…

31 Μαρτίου 2023
Συνταγές & Άλλα

Συνταγή πρωινού ψωμιού πατάτας

31 Μαρτίου 2023
Εδώ ΓελάμεΕΥ ΖΗΝ

Το ανέκδοτο της ημέρας: Ο κερατούκλης

30 Μαρτίου 2023

Find Us on Socials

© 2022 Melodia 88FM. All Rights Reserved. Developed & Hosted by 19CLOUDS

Removed from reading list

Undo
Go to mobile version

Live Chat
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?