Διατροφή & Υγεία

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς; Κόψε αυτές τις 5 τροφές πριν πέσεις για ύπνο

Όσο κι αν δεν το πιστεύεις, η διατροφή συνδέεται άμεσα με τον ύπνο.

Ξέρουμε ότι το καλοκαίρι είχες ανώμαλο πρόγραμμα στον ύπνο, κοιμόσουν ό,τι ώρα ήθελες, ξενυχτούσες ή έπαιρνες κι έναν power nap το μεσημεράκι μετά την παραλία. Ωραίες εποχές, δε συμφωνείς; Τότε, βέβαια, δεν είχες καμία υποχρέωση να σε αναγκάζει να ξυπνάς από το χάραμα.

Τώρα, όμως, τελείωσε το καλοκαίρι και πρέπει να μπούμε σε ρυθμούς καθημερινότητας. Είναι αναγκαίο να έχεις ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, να κοιμάσαι 7-8 ώρες καθημερινά, ώστε να έχεις την καλύτερη δυνατή απόδοση στις υποχρεώσεις του σχολείου και στις εξωσχολικές δραστηριότητες.

Οι πρώτες μέρες είναι δύσκολες μέχρι να συνηθίσει τις νέες συνθήκες ο οργανισμός σου, αλλά για να μπεις πιο γρήγορα σε χειμερινούς ρυθμούς πια πρέπει να πάψεις να τρως ορισμένες τροφές το βράδυ. Ναι, υπάρχουν μερικά τρόφιμα που «καθυστερούν» τον ύπνο με αποτέλεσμα το πρωί να μην μπορείς να σηκωθείς με τίποτα και θα μάθεις ποια είναι στην παρακάτω gallery.

Καπνιστά αλλαντικά και τυριά. «Τα τρόφιμα αυτά περιλαμβάνουν τυραμίνη, μια ουσία που ξυπνάει τον οργανισμό», λέει η Aguirre.

 

Τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Burgers και παγωτά είναι απαγορευτικά λίγες ώρες πριν κοιμηθείς. Μπορεί να είναι ό,τι πιο λαχταριστό υπάρχει, αλλά ενισχύουν την αϋπνία. «Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την πέψη αυτών των τροφών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χαλαρώσει ο οργανισμός», λέει η διατροφολόγος Carol Aguirre.

 

Σόδα. Αν θες να χωνέψεις, θα χάσεις τον ύπνο σου. Η σόδα είναι γεμάτη ζάχαρη, γεγονός που ξυπνάει τον οργανισμό και…πες αντίο στον ύπνο σου.

 

Σοκολάτα. Πόσες φορές δεν έχεις ανοίξει το ψυγείο για να φας αυτό το μικρό σοκολατάκι σαν επιδόρπιο μετά τα βραδινό φαγητό; «Οι σοκολάτες έχουν μία ποσότητα καφεΐνης- με τη μαύρη σοκολάτα να έχει την περισσότερη», λέει η διατροφολόγος Carol Aguirre.

 

Πικάντικα φαγητά. Όσο κι αν σου αρέσουν τα πολύ καυτερά φαγητά, που έχουν πιπέρι καγιέν, ταμπάσκο και άλλα παρόμοια μπαχαρικά, μην τα προτιμήσεις λίγο πριν κοιμηθείς. Τα καυτερά μπαχαρικά ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος και σου δίνουν ενέργεια με αποτέλεσμα να δυσκολεύεσαι να νυστάξεις.

 

 

 

ΠΗΓΗ:teen.queen.gr

 

 

 

 

 

 

 

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close