Eνα από τα πιο όμορφα, διαφορετικά σχεδιασμένα crossover πριν κλείσει η χρονιά. Αλλά και αυτό που αλλάζει οριστικά την εικόνα που έχουμε για την ΚΙΑ. Μια ευχάριστη έκπληξη από €20.590 και 7 χρόνια εγγύηση. Ναι, επτά!
Το στοίχημα στη Νότια Κορέα φαίνεται να’ χει ήδη κερδηθεί. Θέλω να πω ότι αν, δηλαδή, το πρώτο σκαλοπάτι ανόδου των ΚΙΑ-Hyundai ήταν να ξεπεραστεί η αντίληψη ότι τα αυτοκίνητά τους ήταν απλώς γερά, «τίμια» και «value for money», αυτό είναι τετελεσμένο. Πάμε για το επόμενο. Η κουπέ σχεδίαση που κερδίζει Όπως είχε πει κάποτε το μεγάλο «γεράκι» της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο πολύς και έμπειρος Bob Lutz, όλο το «ψωμί» είναι στο ντιζάιν. Η χαρακτηριστική του φράση ήταν πως «αν ερχόταν ένας πολύ καλός σχεδιαστής και μου ζητούσε ενάμισυ εκατομμύριο δολάρια, θα του΄δινα τρία. Αν ήθελε σπίτι στη Λίμνη Μίσιγκαν, θα υπέγραφα με χαμόγελο.
Όταν ήμουν πρόεδρος της General Motors, η εταιρεία έβγαζε 156 δις δολάρια το χρόνο. Να έκανα οικονομία για κανα δυο εκατομμύρια;». Δεν ξέρω τι μπόνους έχει πάρει ο σχεδιαστής του Kia XCeed, ο κύριος Laurent Boulay, αλλά βλέποντάς τo στην είσοδο του Domotel Kastri Hotel όπου έγινε η παρουσίαση, δικαιούται κάτι καλό. Με λίγες κουβέντες. Το XCeed δείχνει πολύ ευρωπαϊκό, πολύ εντυπωσιακό και ως ένα εναλλακτικό crossover απέναντι στον παραδοσιακό ανταγωνισμό των SUV.
ΠΩραίο τιμόνι, ο πρώτος φουλ ντίτζιταλ πίνακας οργάνων για την ΚΙΑ και ένα ταμπλό σωστό εργονομικά. Επίσης σημαντικό το ότι κάθεσαι σωστά μέσα στο XCeed. Το κάθισμα έχει πολύ σωστή στήριξη, υφασμάτινη επένδυση που δείχνει ακριβή και μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλά. Λίγο ακόμα θα ήταν ιδανικό. Η γενικότερη εργονομία σε χειριαστήρια είναι άψογη και εύκολα προσβάσιμη ενώ υπάρχουν διαθέσιμα 426 lt αποσκευών.
Ώς γνωστόν, ένα μικρό αντίτιμο της εντυπωσιακής σχεδίασης ειδικά στο πίσω μέρος με την κυρτή οροφή είναι ότι η πολύ ψηλοί πίσω επιβάτες θα αισθανθούν κάποιο σχετικό περιορισμό στα κεφάλια τους. Όχι όμως κάτι σπουδαίο. Συγκεκριμένα, έχουν στη διάθεσή τους 965 mm. Το Nissan έχει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια, 973 mm, αλλά και λιγότερο χώρο για τα πόδια, 843 mm. Έναντι 883 mm του Kia XCeed. Το Kia XCeed δεν είναι μπαμπούσκα
Δύο είναι τα μόνα κοινά στοιχεία ανάμεσα στο Kia XCeed και το Ceed που είχαμε οδηγήσει. Το ένα είναι το μεταξόνιο και οι μπροστινές πόρτες. Όλα τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος είναι διαφορετικά.
Νέα, επίσης, φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερο καπό, τροχοί με αποκλειστική σχεδίαση για το XCeed, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Ναι, εντάξει υπάρχει και το «ντιφιούζερ». Μπαίνει παντού, πλέον. ‘Εστω κι αν είναι για αισθητικούς λόγους. Οι έρευνες της KIA λένε πως το 64% των αγοραστών στην κατηγορία των crossover θέτει ως πρώτη επιλογή το ντιζάιν. Αντιληπτό; Το 64%. Έτσι, για την ιστορία, κρατήστε πως η δεύτερη προτεραιότητα είναι η αντοχή σε off-road χρήση με 11%. Και ακολουθούν η άνεση, η ασφάλεια και η πρακτικότητα (όλες με 10%).
Εντοπίζεις τον ενδοτικό τρόπο με τον οποίο περνά απ΄τις ανωμαλίες, τη στιβαρή συναρμολόγηση που ακούγεται πουθενά και την ευκολία χρήσης. Τα φρένα άμεσα και με σωστή αίσθηση επιβραδύνουν με ευκολία ενώ μπορείς εύκολα να κινείσαι με κάποια 160 km/h χωρίς προσπάθεια.
Πηγή: Protagon.gr