Διατροφή & Υγεία

Με αυτή τη διατροφή θα ρίξετε το ουρικό οξύ

Με αυτή τη διατροφή θα ρίξετε το ουρικό οξύ

Το ουρικό οξύ είναι η χημική ουσία που δημιουργείται στον οργανισμό όταν διασπά τις ουσίες που λέγονται πουρίνες.

Το σώμα αποβάλλει το επιπλέον ουρικό οξύ μέσω των νεφρών στα ούρα. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, το άτομο πάσχει από ουρική αρθρίτιδα.

Υπολογίζεται ότι περίπου το 2,5% του γενικού πληθυσμού πάσχει από ουρική αρθρίτιδα ή ποδάγρα. Αυτοί που υποφέρουν περισσότερο είναι οι άνδρες μέσης ηλικίας.

Οι πουρίνες βρίσκονται σε ορισμένες τροφές και ποτά, όπως το συκώτι, οι αντσούγιες, το σκουμπρί, τα ξερά φασόλια, τα μπιζέλια και η μπύρα.

Η κατάλληλη διατροφή στοχεύει στον έλεγχο της παραγωγής και αποβολής ουρικού οξέος και βοηθά στην πρόληψη των κρίσεων της ουρικής αρθρίτιδας. Εάν είστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι πρέπει να χάσετε βάρος, όχι όμως απότομα γιατί αυτό μπορεί να πυροδοτήσει μια κρίση ουρικής αρθρίτιδας.

Τι πρέπει να κάνετε
Περιορίστε το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια. Οι ζωικές πρωτεΐνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες και αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα. -Αποφύγετε τα εντόσθια, το μοσχάρι, το χοιρινό και το αρνί.
Περιορίστε το λίπος. Τα κορεσμένα λιπαρά μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμήσει το ουρικό οξύ. Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας ή χωρίς καθόλου λιπαρά.
Καταναλώστε άφοβα φρούτα και λαχανικά υψηλά σε φυτικές ίνες (κόκκινο λάχανο, κόκκινες πιπεριές, πατάτες, μελιτζάνες, μπρόκολο, πράσινα λαχανικά). Αποφύγετε το σπανάκι, το κουνουπίδι, τα σπαράγγια, τα μανιτάρια, τις φράουλες, τα κεράσια και τα μούρα.
Αποφύγετε το αλκοόλ γιατί εμποδίζει την αποβολή του ουρικού οξέος από τον οργανισμό σας και ιδίως η μπύρα έχει συνδεθεί με κρίσεις ουρικής αρθρίτιδας.
Αποφύγετε τα αναψυκτικά με ζάχαρη.
-Μπορείτε να τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά αποφύγετε τα άσπρο ψωμί, τα κέικ και γλυκά.
Πίνετε άφθονα υγρά και ιδιαίτερα νερό. Τα υγρά βοηθάνε στην απομάκρυνση του ουρικού οξέος από το σώμα σας και θα πρέπει να πίνετε από 8 έως 16 ποτήρια την ημέρα.

Ουρική αρθρίτιδα: Τι πρέπει να τρώτε και τι όχι

Ουρική αρθρίτιδα: Τι πρέπει να τρώτε και τι όχι

Η ουρική αρθρίτιδα συμβαίνει όταν τα υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα προκαλούν τον σχηματισμό και την συσσώρευση κρυστάλλων γύρω από μία άρθρωση.

Το σώμα σας παράγει ουρικό οξύ, όταν διασπά πουρίνες. Οι πουρίνες εμφανίζονται με φυσικό τρόπο στο σώμα σας, αλλά μπορείτε να τις πάρετε επίσης από την κατανάλωση ορισμένων τροφών, όπως τα κρέατα, οι αντζούγιες, η ρέγκα, τα σπαράγγια και τα μανιτάρια.

Μια δίαιτα προσαρμοσμένη στην ουρική αρθρίτιδα μειώνει την κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε πουρίνες και βοηθά στον έλεγχο της παραγωγής ουρικού οξέος. Σε γενικές γραμμές, αν είστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, πρέπει να χάσετε βάρος.

Ωστόσο, αποφύγετε τη νηστεία και την ταχεία απώλεια βάρους, διότι αυτά μπορεί να επιφέρουν έξαρση ουρικής αρθρίτιδας. Πίνετε άφθονα υγρά για να αποβάλλετε περισσότερο ουρικό οξύ από το σώμα σας. Επίσης, αποφύγετε τις δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, επειδή μπορεί να οδηγήσει σε υπερουριχαιμία (υπερβολική παραγωγή ουρικού οξέος).

Για να ακολουθήσετε τη σωστή διατροφή για ουρική αρθρίτιδα πρέπει να…

…περιορίστε το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια. Οι ζωικές πρωτεΐνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες. Αποφύγετε ή περιορίστε πολύ τροφές όπως τα ζωικά εντόσθια, η ρέγκα, οι αντζούγιες και το σκουμπρί. Το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό και αρνί), τα λιπαρά ψάρια και τα θαλασσινά (τόνος, γαρίδες, αστακός και χτένια) σχετίζονται επίσης με αυξημένο κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας. Επειδή όλα τα κρέατα, τα πουλερικά και τα ψάρια περιέχουν πουρίνες, μην καταναλώνετε πάνω από 170 γραμμάρια καθημερινά.

…περιορίσετε την κατανάλωση λιπαρών. Τα κορεσμένα λιπαρά μειώνουν την ικανότητα του σώματος να εξαλείψει το ουρικό οξύ. Προτιμήστε τροφές όπως τα όσπρια και τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή χωρίς καθόλου λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γεύματα συμβάλλουν επίσης στην παχυσαρκία, η οποία συνδέεται με ουρική αρθρίτιδα.

…περιορίστε ή να αποφύγετε εντελώς το αλκοόλ. Το αλκοόλ εμποδίζει την αποβολή του ουρικού οξέος από το σώμα σας. Ειδικά η κατανάλωση μπύρας έχει συνδεθεί με εξάρσεις ουρικής αρθρίτιδας. Αν έχετε μια τέτοια έξαρση, αποφύγετε όλα τα αλκοολούχα ποτά. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση 150ml κρασιού την ημέρα είναι αρκετά ασφαλής.

…περιορίστε ή να αποφύγετε τις τροφές με υψηλής περικετικότητας φρουκτόζη από σιρόπι καλαμποκιού. Η φρουκτόζη είναι ο μόνος υδατάνθρακας που αυξάνει το ουρικό οξύ. Είναι καλύτερα να αποφύγετε τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, όπως τα αναψυκτικά και ορισμένους χυμούς. Οι χυμοί που είναι 100% φυσικοί δεν αποτελούν πρόβλημα για την παραγωγή ουρικού οξέος.

…καταναλώνετε περισσότερους σύνθετους υδατάνθρακες. Φροντίστε να τρώτε περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά και λιγότερο επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί, κέικ και γλυκά. Προσοχή: κάντε το με μέτρο, αφού αυτές οι τροφές αυξάνουν το σωματικό βάρος.

-...καταναλώνετε χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή χωρίς λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα χαμηλά σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να βοηθήσουν να μειώσετε τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας.

-...πίνετε άφθονα υγρά, ιδιαίτερα νερό. Τα υγρά συμβάλλουν στην απομάκρυνση του ουρικού οξέος από τον οργανισμό. Στόχος σας θα πρέπει να είναι να πίνετε 8 έως 16 ποτήρια υγρών την ημέρα. Ένα ποτήρι είναι περίπου 240ml. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η κατανάλωση 4-6 φλιτζανιών καφέ την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας στους άνδρες.

Ουρικό οξύ: Τι συμβαίνει όταν είναι αυξημένο

Ουρικό οξύ: Τι συμβαίνει όταν είναι αυξημένο

Το ουρικό οξύ αποτελεί υπο-προϊόν της διάσπασης των πουρινών από το πεπτικό σύστημα. Οι πουρίνες βρίσκονται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε τροφές όπως το συκώτι, οι αντζούγιες, το σκουμπρί και η μπύρα.

Το ανεβασμένο ουρικό οξύ περιγράφεται στον ιατρικό χώρο με τον όρο υπερουριχαιμία.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το ουρικό οξύ διαλύεται στο αίμα και μεταφέρεται στα νεφρά, απ’ όπου και απορρίπτεται μέσω των ούρων. Εάν ο οργανισμός παράγει υπερβολικά μεγάλες ποσότητες ουρικού οξέος ή αν ο οργανισμός δεν είναι σε θέση να απομακρύνει το περίσσιο ουρικό οξύ με τα ούρα, αποτέλεσμα είναι η υπερουριχαιμία.

Η υπερουριχαιμία διαπιστώνεται όταν τα επίπεδα του ουρικού οξέος ξεπερνούν τα 7.0 mg/dl.

Το αυξημένο ουρικό οξύ δεν αποτελεί από μόνο του πάθηση, καθώς μπορεί να μη δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα υγείας.

Είναι όμως εξαιρετικά σύνηθες να οδηγήσει στην ουρική αρθρίτιδα, η οποία εκδηλώνεται με τους αιφνίδιους πόνους, την ακαμψία και το οίδημα σε μια άρθρωση, κατά κύριο λόγο στο μεγάλο δάχτυλο του πέλματος (ποδάγρα). Αν δε χορηγηθεί αγωγή για να επανέλθει το ουρικό οξύ σε φυσιολογικά επίπεδα, μπορεί να προκληθούν εκτενείς βλάβες στις αρθρώσεις, τους τένοντες ή άλλους ιστούς.

Επίσης, το αυξημένο ουρικό οξύ αποτελεί παράγοντα κινδύνου για το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά η τη νεφρική ανεπάρκεια.

Ορισμένα άτομα με αυξημένο ουρικό οξύ εκδηλώνουν επίσης υπέρτασηκαρδιοπάθεια ή χρόνια νεφροπάθεια, δεν είναι όμως σαφές αν το ουρικό οξύ στις περιπτώσεις αυτές αποτελεί αιτία ή προειδοποιητική ένδειξη.

Βασικοί παράγοντες κινδύνου που μπορεί να αυξήσουν το ουρικό οξύ είναι:

– η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ
– η γενετική προδιάθεση (κληρονομικότητα)
– ο υποθυρεοειδισμός
– η παχυσαρκία
– η ψωρίαση
– η αυξημένη κατανάλωση πουρινών
– η δυσλειτουργία των νεφρών

Ο χυμός που διαλύει το ουρικό οξύ στις αρθρώσεις

Ο χυμός που διαλύει το ουρικό οξύ στις αρθρώσεις

Το ουρικό οξύ είναι μια χημική ουσία που δημιουργείται όταν ο οργανισμός διασπά τις ουσίες που ονομάζονται πουρίνες.

Οι πουρίνες βρίσκονται σε ορισμένες τροφές και ποτά. Αυτά περιλαμβάνουν κυρίως το συκώτι, τις αντσούγιες, το σκουμπρί, τα ξερά φασόλια, τα μπιζέλια και την μπύρα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό του ουρικού οξέος διαλύεται στο αίμα και φιλτράρεται στα νεφρά. Από εκεί, αποβάλλεται από τον οργανισμό με τα ούρα.

Αν το σώμα σας παράγει υπερβολική ποσότητα ουρικού οξέος ή δεν απομακρύνει αρκετό μέσω των ούρων, μπορεί να σας προκαλέσει πρόβλημα. Το υψηλό επίπεδο ουρικού οξέος στο αίμα ονομάζεται υπερουριχαιμία.

Γνωρίζετε ότι ο χυμός αγγουριού βοηθά να μειώσετε τη θερμοκρασία του σώματος, είναι ιδιαίτερα αλκαλικό ρόφημα και αποτελεσματικό για την απομάκρυνση του κρυσταλλωμένου ουρικού οξέος στις αρθρώσεις;

Το σέλερι και το τζίντζερ θα βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής κατά τη διάρκεια του καθαρισμού.

Συστατικά:

-1 μεσαίου μεγέθους αγγούρι
-2 κλωνάρια σέλερι
-1 φέτα λεμόνι
-2 εκατοστά από ρίζα τζίντζερ

Οδηγίες:

-Προετοιμάστε τα συστατικά. Καθαρίστε τα καλά πρώτα
-Κόβουμε το αγγούρι σε μικρά κομμάτια και το περνάμε από τον αποχυμωτή
-Καθαρίστε καλά το σέλερι και βεβαιωθείτε ότι βγάλατε όλες τις “νευρώσεις” από το κλωνάρι
-Κόψτε το λεμόνι και καθαρίστε το τζίντζερ
-Βάλτε τον χυμό του αγγουριού με τα υπόλοιπα υλικά στο μίξερ και ανακατέψτε καλά. Προσθέστε λίγο νερό αν είναι απαραίτητο.

Πίνετε αυτό το ρόφημα μία ή δύο φορές την ημέρα μέχρι να αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα στον πόνο των αρθρώσεων.

 

 

 

onmed.gr

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close