Uncategorized

Όχι ένα, ούτε δύο… Δείτε τα 20 (!) οφέλη που έχουν οι ελιές για την υγεία σας

ελιές

Δεν είναι μόνο πολύ γευστικές και αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της Μεσογειακής διατροφής, αλλά οι ελιές έχουν και μια τεράστια σειρά από οφέλη για την υγεία όλων μας.

Δείτε τα πιο σημαντικά οφέλη που έχουν οι ελιές:

  1. Αποβάλλουν την υπερβολική χοληστερόλη στο αίμα.
  2. Περιορίζουν τις αυξομειώσεις της αρτηριακής πίεσης.
  3. Αποτελούν εξαιρετική πηγή διαιτητικών ινών, ως εναλλακτική λύση στα φρούτα και τα λαχανικά.
  4. Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Ε.
  5. Δρουν ως αντιοξειδωτικό, προστατεύοντας τα κύτταρα.
  6. Μειώνουν τις επιπτώσεις των εκφυλιστικών ασθενειών, όπως η νόσος του Alzheimer, καλοήθεις και κακοήθεις όγκους, συμπεριλαμβανομένης και της φλεβίτιδας.
  7. Βοηθούν στην πρόληψη των θρόμβων αίματος που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση.
  8. Προστατεύουν τις μεμβράνες των κυττάρων κατά των ασθενειών, όπως ο καρκίνος.
  9. Προστατεύουν από την αναιμία (έλλειψη σιδήρου).
  10. Ενισχύουν τη γονιμότητα και το αναπαραγωγικό σύστημα.
  11. Παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος, ειδικά κατά την διάρκεια του οξειδωτικού στρες και των χρόνιων ιικών ασθενειών.
  12. Οι ελιές είναι επίσης εξακριβωμένο ότι είναι και μια αφροδισιακή τροφή!
  13. Είναι θρεπτικές και πλούσιες σε περιεκτικότητα σε ανόργανα άλατα, όπως νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος, φώσφορος και ιώδιο.
  14. Παρέχουν απαραίτητες βιταμίνες και αμινοξέα.
  15. Περιέχουν ελαϊκό οξύ, το οποίο έχει ευεργετικές ιδιότητες για την προστασία της καρδιάς.
  16. Περιέχουν πολυφαινόλες, μια φυσική χημική ουσία που μειώνει το οξειδωτικό στρες στον εγκέφαλο. Έτσι, με την κατανάλωση μιας μερίδας ελιών καθημερινά, θα έχετε βελτίωση στην μνήμη σας μέχρι και 25%.
  17. Μόνο ένα φλιτζάνι ελιές είναι μια σπουδαία πηγή σιδήρου (4,4 mg).
  18. Η κατανάλωση ελιών μπορεί να βελτιώσει την εμφάνιση των ρυτίδων κατά 20%, δεδομένου ότι περιέχουν ελαϊκό οξύ, το οποίο κρατά το δέρμα απαλό και υγιές.
  19. Με την κατανάλωση μόλις 10 ελιών πριν από το γεύμα, μπορείτε να μειώσετε την όρεξή σας έως και 20%. Αυτό συμβαίνει επειδή τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχονται στις ελιές επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης και ενισχύουν την χολοκυστοκινίνη, μια ορμόνη που στέλνει μηνύματα πληρότητας στον εγκέφαλο.
  20. Επίσης βοηθούν το σώμα σας για να αυξήσει την παραγωγή αδιπονεκτίνης, μιας χημικής ουσίας που καίει το λίπος για έως και πέντε ώρες μετά την κατανάλωση.
Οι αντιδιαβητικές ιδιότητες της ελιάς

Τα οφέλη της ελιάς και των παράγωγων προϊόντων της όπως το ελαιόλαδο είναι ευρέως γνωστά εδώ και αιώνες, ιδίως για την καρδιαγγειακή υγεία.

Φαίνεται όμως ότι η ελιά και το ελαιόλαδο έχουν και αντιδιαβητικές ιδιότητες, όπως δείχνει μια νέα επιστημονική μελέτη στην επιθεώρηση Biochemistry.

Ερευνητές από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο της Βιρτζίνια (Virginia Tech) ανακάλυψαν μάλιστα το συγκεκριμένο συστατικό που συμβάλλει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.

bigstock olive oil over wood spoon 27495941

Ονομάζεται ελαιοευρωπεΐνη (ή ελευρωπαΐνη) και είναι μια σύνθετη ουσία που προωθεί την απελευθέρωση ινσουλίνης ώστε να ρυθμίζονται αποτελεσματικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Παράλληλα, η ελαιοευρωπεΐνη επιδρά στην αμυλίνη, η οποία απαντάται σε μεγάλες ποσότητες στον οργανισμό των διαβητικών και σχηματίζει βλαβερά συμπλέγματα.

Μέσω αυτών των δύο μηχανισμών η ελιά μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά ενάντια στον διαβήτη τύπου 2, εκτιμούν οι ερευνητές.

«Η μελέτη μας όχι μόνο συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση των βιοχημικών ιδιοτήτων της ελαιοευρωπεΐνης αλλά παράλληλα μπορεί να ενθαρρύνει το ευρύ κοινό να δώσει περισσότερη έμφαση στην ελιά και στα παράγωγα προϊόντα της, δεδομένης της “επιδημίας” διαβήτη που καταγράφεται παγκοσμίως» επισημαίνει ο επικεφαλής συντάκτης της μελέτης Μπιν Χου.

Το επόμενο βήμα των ερευνητών θα είναι να αξιοποιήσουν την ελαιοευρωπεΐνη σε κλινικές μελέτες, δοκιμάζοντας την επίδρασή της σε πειραματόζωα με διαβήτη και εξερευνώντας πιθανές επιπρόσθετες επιδράσεις της στον μεταβολισμό και τη γήρανση.

 

 

 

Πηγή: http://www.health24.com-onmed.gr

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close