Το site μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγησή σας!
Accept
Melodia 88FM
Notification Show More
Latest News
Δήμος Λοκρών: αποκαλυπτήρια των δίδυμων τοπόσημων μνημείων
27 Μαρτίου 2023
Το έθιμο της Λαμπαδηφορίας αναβίωσε στην Σκάρφεια
27 Μαρτίου 2023
Σε λίγες ημέρες ξεκινά η νέα δομή ψυχικής υγειάς στην Στυλίδα
27 Μαρτίου 2023
Μετωπική Δένδια με Μητσοτάκη για το «βαθύ κράτος»
27 Μαρτίου 2023
Συναγερμός για τις Τράπεζες: Το ΔΝΤ συνιστά «επιφυλακή» για την «αυξημένη αβεβαιότητα» στον χρηματοπιστωτικό τομέα
27 Μαρτίου 2023
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Search
Reading: Οργή πολιτών για τις πρακτικές των τραπεζών – Τι δείχνει νέα έρευνα της ΕΕΚΕ
Share
Melodia 88FM
Aa
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Follow US
Melodia 88FM > Σημαντικές > Οργή πολιτών για τις πρακτικές των τραπεζών – Τι δείχνει νέα έρευνα της ΕΕΚΕ
Σημαντικές

Οργή πολιτών για τις πρακτικές των τραπεζών – Τι δείχνει νέα έρευνα της ΕΕΚΕ

21 Φεβρουαρίου 2023
Updated 2023/02/20 at 8:47 ΜΜ
Share
SHARE

Το 99,2% των καταγγελιών που διαχειρίστηκε μέσα στο 2022 η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, είχε έκβαση υπέρ του καταναλωτή, με τον τραπεζικό τομέα να αναδεικνύεται στον τομέα με τα περισσότερα προβλήματα.

Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ με την οποία δημοσιοποιούνται τα ευρήματα στατιστικής μελέτης των καταγγελιών, που διενήργησε.

Σκοπός της μελέτης, είναι να αποτυπώσει τις διαφορές που ανέκυψαν μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών.

Τα κύρια σημεία της μελέτης έχουν ως εξής:

1. Από όλες τις καταγγελίες που υπεβλήθησαν το 2022, στην ΕΕΚΕ, σε ποσοστό 99,2% οι καταγγελίες είχαν έκβαση υπέρ του καταναλωτή.

2. Από το σύνολο των καταγγελιών φαίνεται πως ο τραπεζικός τομέας (αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, δεσμεύσεις χρηματικών ποσών) υπήρξε ο πιο προβληματικός για τους καταναλωτές (26,2%) με κυρίαρχο ζήτημα τις δεσμεύσεις χρηματικών ποσών, τις παράτυπες χρεώσεις και προμήθειες αλλά και τις τηλεφωνικές οχλήσεις.

3. Οι καταγγελίες στον τομέα των τραπεζικών υπηρεσιών καταγράφουν κυρίως δεσμεύσεις χρηματικών ποσών (89,38%), οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν δεσμεύσεις επιδομάτων.

4. Η ενεργειακή κρίση έφερε και τις αντίστοιχες αυξήσεις καταγγελιών στον τομέα των υπηρεσιών κοινής ωφελείας (21,7%) και κυρίως στον τομέα της ενέργειας με πληθώρα καταγγελιών για παράτυπες χρεώσεις (38,18%) όπου με τη λεγόμενη «ρήτρα αναπροσαρμογής», οι καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές μέσω ανύπαρκτων συμβατικά χρεώσεων αυξήθηκαν, σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση επίλυσης του ζητήματος.

5. Στην κατηγορία ακινήτων, προκύπτει ότι και το 2022 συνεχίστηκε η αδυναμία των νοικοκυριών να ανταποκριθούν στις βασικές οικονομικές τους ανάγκες. Ως αποτέλεσμα σημειώνεται η ύπαρξη σημαντικού αριθμού διαφορών είτε εξαιτίας της αδυναμίας πληρωμής μισθωμάτων ή κοινοχρήστων, είτε δημιουργίας διαφορών μεταξύ εκμισθωτών – μισθωτών σχετικά με το μίσθωμα αλλά και την επισκευή των φθορών.

6. Οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν το έτος 2022 για ζητήματα ασφαλιστήριων συμβολαίων αφορούσαν στο σύνολο τους παράτυπες χρεώσεις (100%). Το γεγονός αυτό επιτείνεται από το ότι στα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν έχουν απαλειφθεί όροι και συμφωνίες καταχρηστικού περιεχομένου, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή με τη συνομολόγηση ρητρών που εξασθενούν τη συμβατική του θέση.

7. Εξακολουθεί για μία ακόμα φορά να επιβαρύνει τους καταναλωτές ο κλάδος των ταχυμεταφορών αφού από το σύνολο των περιπτώσεων που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ στην κατηγορία των Προϊόντων και Υπηρεσιών κατέχουν την πρώτη θέση καταγγελιών (54,55%).

8. Παραμένει υψηλό και το 2022 το ποσοστό των καταγγελιών στην κατηγορία των τηλεπικοινωνιών με το μεγαλύτερο μέρος να καλύπτει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (59,27%) όπως για παράδειγμα μη παροχή των συμφωνημένων υπηρεσιών (χαμηλότερη ταχύτητα δικτύου κλπ.), πρόσθετες και μη ζητηθείσες υπηρεσίες κλπ. ενώ δεν ήταν λίγες και οι καταγγελίες που αφορούσαν διακοπές παροχής υπηρεσιών (14,81%).

Από τα συμπεράσματα που εξάγονται από τη στατιστική μελέτη των καταγγελιών του 2022 που διαχειρίστηκε η ΕΕΚΕ, συνάγεται ότι διατηρούνται για μία ακόμα χρονιά, σε υψηλό ποσοστό, οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από την πλευρά των προμηθευτών.

Η αύξηση των καταγγελιών σε τομείς που μέχρι πρότινος δεν μας είχαν απασχολήσει, όπως ο τουρισμός, η εκπαίδευση, οι υπηρεσίες Υγείας κλπ. αλλά και η διατήρηση παραδοσιακών κλάδων παράτυπης συμπεριφοράς όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, οι ταχυμεταφορές κλπ., δείχνουν ότι ο καταναλωτής κινείται σε ένα περιβάλλον το οποίο κάθε άλλο από ασφαλές μπορεί να χαρακτηριστεί.

Ταυτόχρονα φαίνεται ότι διατηρείται η επαγρύπνηση και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από την πλευρά των καταναλωτών, πιθανότατα, λόγω της ολοένα αυξημένης οικονομικής δυσπραγίας.

 

 

 

 

 

 

koutipandoras.gr

TAGGED: Οργή πολιτών για τις πρακτικές των τραπεζών – Τι δείχνει νέα έρευνα της ΕΕΚΕ
Share this Article
Facebook TwitterEmail Print
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

-ΚΑΙΡΟΣ -
πρόγνωση καιρού από το k24.net
Ad imageAd image
Ad imageAd image
Ad image
Ad image
Ad image

You Might Also Like

Σημαντικές

Στη Λαμία ο Μητσοτάκης – Θα παρουσιάσει το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας

27 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Γαλλία: Αμείωτη η ένταση σε ολόκληρη την χώρα για συνταξιοδοτικό και για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του νερού.

25 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Έκτακτη σύγκληση του εποπτικού συμβουλίου των ΗΠΑ για την τραπεζική σταθερότητα

24 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Έκρυθμη η κατάσταση στο Παρίσι, πυρπόλησαν το δημαρχείο του Μπορντό

24 Μαρτίου 2023

Find Us on Socials

© 2022 Melodia 88FM. All Rights Reserved. Developed & Hosted by 19CLOUDS

Removed from reading list

Undo
Go to mobile version

Live Chat
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?