Ευ Ζην

POLE DANCING: ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΗ ΕΠΙ ΣΤΥΛΟΥ

ΕΝΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΑΘΛΗΜΑ

 

Άρθρο της  Ιωάννας  Ζάρα, ιδιοκτήτριας της σχολής χορού make the step στη Λαμία.

 

Το pole dancing είναι ένας συνδυασμός χορού και γυμναστικής για όλο το σώμα. Ενισχύει την αυτοπεποίθηση καθώς χτίζεται σταδιακά η ικανότητα του αθλούμενου να εκτελεί φιγούρες, κινήσεις και χορογραφίες που στην αρχή φαντάζουν αδύνατο να γίνουν. Έχει επιρροές από μπαλέτο, σύγχρονο χορό και ενόργανη γυμναστική. Μπορούν να το κάνουν από παιδιά 5 ετών έως 60 και άνω, γυναίκες και άντρες.

 Έχει αναγνωριστεί ως άθλημα και σύντομα αναμένεται να γίνει και ολυμπιακό.

Αλλιώς ονομάζεται και ακροβατική επί στύλου. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ γνωστό σε όλο τον κόσμο και έχει συνεχώς ανοδική πορεία στις προτιμήσεις του κόσμου.

ΤΑ ΕΙΔΗ

Υπάρχουν 3 είδη pole dancing:

Το fitness που επικεντρώνεται στη φυσική κατάσταση, την τεχνική δυσκολία και την εκτέλεση κυρίως ακροβατικών ασκήσεων με ελάχιστο χορό.

Το artistic που επικεντρώνεται στην έκφραση, την κίνηση και την μουσική .

Το exotic όπου εκφράζεται η πιο αισθησιακή πλευρά του pole dancing και επιδεικνύεται περισσότερη ευλυγισία.

 

Η ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Γυμνάζεται το επάνω μέρος του κορμού, χέρια, πλάτη, κοιλιακοί και πόδια. Στο pole dancing χρησιμοποιείται το βάρος του σώματος και έτσι γυμνάζεται ομοιόμορφα. Σε λίγους μόνο μήνες φαίνεται η διαφορά. Δεν χρειάζεται να είστε ούτε αδύνατοι ούτε γυμνασμένοι. Όλα χτίζονται σταδιακά.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Κάψιμο λίπους: Σύμφωνα με ειδικούς, ένας αρχάρiος μπορεί να κάψει 290-400 θερμίδες ανά ώρα, ενώ ο  προχωρημένος μπορεί να φτάσει τις 700.

Επομένως, αν γίνεται συστηματική προπόνηση, σε διάστημα λίγων μηνών θα παρατηρηθεί αισθητή απώλεια βάρους, συνδιασμένη πάντα με σωστή διατροφή.

Ως μη αερόβια γυμναστική, ενεργοποιεί το μεταβολισμό και το σώμα συνεχίζει την καύση θερμίδων για ώρες μετά το τέλος της άσκησης.

Μυϊκή Ενδυνάμωση:Στο pole dancing το σώμα δεν γίνεται ογκώδες.

Ωστόσο η γράμμωση   στους  άντρες τονίζεται και στις  γυναίκες διατηρείται ενώ αναδεικνύεται η πλαστικότητα και η θηλυκότητα του γυναικείου σώματος.

Καθώς ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων αυξάνεται, η δύναμη της μέσης και του κορμού μεγαλώνει, κάνοντας το σώμα υγιές και δυνατό.

Ευελιξία και καλή ισορροπία:Οι κινήσεις γύρω από τον στύλο βελτιώνουν την ευλυγισία και την κινητικότητα των αρθρώσεων. Έτσι, μειώνονται οι πόνοι στην πλάτη και στους μυς, καθώς επίσης και η δυσκαμψία του αυχένα.

Παράλληλα, με τη συνεχόμενη προσπάθεια να σταθεί κάποιος πάνω στο στύλο, βελτιώνεται η ισορροπία καθώς αποκτά καλύτερο έλεγχο του σώματός του.

Φάρμακο για την καρδιά: Όπως κάθε μορφή άσκησης, έτσι και το pole dancing βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται καρδιαγγειακά προβλήματα.

Τέλος είναι η ιδανική γυμναστική για όσους κάνουν καθιστική ζωή.

Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

Όπως όλα τα αθλήματα και τα είδη χορού, έτσι και το Pole Dancing έχει τους δικούς του κανόνες ντυσίματος (dress code). Ο βασικός κανόνας για το pole dancing είναι να φοράμε όσο το δυνατόν λιγότερα ρούχα και είναι πραγματικά σημαντικός γιατί πρόκειται  για θέμα ασφάλειας. Ας δούμε παρακάτω τι εννοούμε.

Σε αντίθεση με το ύφασμα, το γυμνό δέρμα ερχόμενο σε άμεση επαφή με το μεταλλικό υλικό του στύλου δημιουργεί τριβή η οποία μας επιτρέπει να κρατηθούμε πάνω στον στύλο.

Οι χορευτές-αθλητές πρέπει να έχουν ακάλυπτα κάποια μέρη του σώματος (χέρια, πόδια, στομάχι, ώμοι και μέση) για να μπορέσουν να έχουν τις σωστές λαβές, να μην γλιστρίσουν για να εκτελέσουν αυτές τις δύσκολες ασκήσεις πάνω στον στύλο.

 

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

Το pole dancing είναι ένα απαιτητικό άθλημα που χωρίς τη σωστή καθοδήγηση κρύβει κινδύνους τραυματισμών και απογοήτευση από τις αποτυχίες και τη στασιμότητα.

Ο έμπειρος προπονητής θα προστατεύσει τον αθλητή, θα τον στηρίξει και θα τον βοηθήσει στην σωστή και ασφαλή εκτέλεση των ασκήσεων.

Η σχέση προπονητή-αθλητή είναι μια σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται άσκηση- άσκηση, επίπεδο-επίπεδο, βήμα-βήμα.

 

 

 

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close