Ιατρικά Νέα

Πόσες ασθένειες γλυτώνουν όσοι τρώνε μέρα παρά μέρα

Έρευνες έφεραν στο φως τους μηχανισμούς με τους οποίους η διαλειμματική νηστεία προφυλάσσει την υγεία του ήπατος, συμβάλλει στην πρόληψη ασθενειών και μειώνει τον κίνδυνο φλεγμονής

Ερευνητές από την Αυστραλία θέλησαν με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας να κατανοήσουν πώς λειτουργεί η διαλειμματική νηστεία στο ήπαρ και την πρόληψη ασθενειών, ευελπιστώντας σε ευρήματα χρήσιμα για την επιστημονική κοινότητα στη μάχη της με τον καρκίνο, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τον διαβήτη.

Πραγματοποιώντας πειράματα σε ποντίκια, η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Δρ. Mark Larance από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, διαπίστωσε πώς η αποχή από το φαγητό μέρα παρά μέρα επηρέασε κάποιες πρωτεΐνες του ήπατος, με απροσδόκητες επιπτώσεις στον μεταβολισμό των λιπαρών οξέων ενώ σημαντικό εύρημα ήταν ο ρόλος που διαδραματίζει μια κύρια ρυθμιστική πρωτεΐνη που ελέγχει πολλές βιολογικές οδούς στο ήπαρ και άλλα όργανα.

«Γνωρίζαμε ότι η νηστεία μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική παρέμβαση για τη θεραπεία ασθενειών και την ηπατική υγεία, αλλά δεν είχαμε καταλάβει τους μηχανισμούς με τους οποίους η αποχή από το φαγητό επαναπρογραμματίζει πρωτεΐνες του ήπατος, οι οποίες εκτελούν μια σειρά από σημαντικές μεταβολικές λειτουργίες», δήλωσε ο Δρ. Larance και συμπλήρωσε πως μελετώντας την επίδρασή τους σε πρωτεΐνες στο ήπαρ ποντικιών, τα οποία αποτελούν κατάλληλα βιολογικά μοντέλα για μελέτες σχετικά με τον ανθρώπινο οργανισμό, απέκτησαν μεγαλύτερη γνώση.

Συγκεκριμένα, όπως δημοσιεύτηκε στο Cell Reports, οι ερευνητές βρήκαν πως η παραγωγή της πρωτεΐνης HNF4-(άλφα), η οποία ρυθμίζει μεγάλο αριθμό ηπατικών γονιδίων, αναστέλλεται κατά τη διάρκεια της διαλειμματικής νηστείας, με συνέπεια τη μείωση της συγκέντρωσης πρωτεϊνών του αίματος που προκαλούν φλεγμονή ή επηρεάζουν την παραγωγή χολής.

Επιπλέον διαπίστωσαν πως η αυστηρή τήρηση της αποχής από το φαγητό μέρα παρά μέρα προκάλεσε αλλαγές στον μεταβολισμό των λιπαρών οξέων στο ήπαρ, εύρημα χρήσιμο για τη βελτίωση της ανοχής στη γλυκόζη και τη ρύθμιση του διαβήτη.

Όπως υπογραμμίζουν οι επιστήμονες, η έρευνα που εκπονήθηκε από κοινού από το Ινστιτούτο Καρδιολογίας και τον Δρ. John O’Sullivan του Νοσοκομείου Royal Prince Alfred, έφερε στο φως σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την επίδραση της διαλειμματικής νηστείας στην πρωτεΐνη HNF4-(άλφα), τις οποίες μελλοντικά θα μπορούσαν να μιμηθούν για τη ρύθμιση της απόκρισης των πρωτεϊνών στο ήπαρ και των διαστημάτων νηστείας στους ασθενείς.

Ο προγραμματισμός των γευμάτων και η διαλειμματική νηστεία αποτελούν ένα ισχυρό όπλο για την απώλεια βάρους σύμφωνα με νέα μελέτη

Ο προγραμματισμός των γευμάτων και οι στρατηγικές όπως η διαλειμματική νηστεία ή το να τρώμε νωρίτερα μέσα στη μέρα φαίνεται να βοηθούν στην απώλεια βάρους και στη μείωση της όρεξης με μεγαλύτερη επιτυχία συγκριτικά με άλλες μεθόδους, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Obesity. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που δείχνει πως ο προγραμματισμός των γευμάτων επηρεάζει τις καύσεις και τον ρυθμό του μεταβολισμού.

«Ο εναρμονισμός των γευμάτων με τους κιρκάδιους ρυθμούς του σώματος ενδέχεται να είναι μία αποτελεσματική στρατηγική για τη μείωση της όρεξης και τη βελτίωση της μεταβολικής υγείας», δήλωσε ο Eric Ravussin, εκ των συγγραφέων της μελέτης.

«Υποψιαζόμαστε ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων ενδέχεται να βρίσκει τις στρατηγικές προγραμματισμού των γευμάτων βοηθητικές για την απώλεια βάρους ή για να διατηρήσουν το βάρος τους στα ίδια επίπεδα. Οι στρατηγικές αυτές φαίνεται να περιορίζουν φυσικά την όρεξη και να βοηθούν τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο», δήλωσε η Δρ. Courtney M. Peterson επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Στη μελέτη συμμετείχαν 11 ενήλικες άνδρες και γυναίκες που είχαν περιττά κιλά. Οι εθελοντές ήταν υγιείς ηλικίας 20-45 ετών ο Δείκτης Μάζας Σώματός τους ήταν μεταξύ 25 και 35, το σωματικό βάρος ήταν 68-100 κιλά, πήγαιναν για ύπνο μεταξύ των ωρών 21:30-00:00 και οι γυναίκες είχαν κανονικό κύκλο εμμήνου ρύσεως.

Η Δρ. Peterson και οι συνεργάτες της ανέφεραν επίσης ότι οι στρατηγικές προγραμματισμού των γευμάτων ενδέχεται να βοηθούν τους ανθρώπους να καίνε περισσότερο λίπος κατά τη διάρκεια του 24ώρου.

Οι συμμετέχοντες δοκίμασαν δύο διαφορετικές στρατηγικές προγραμματισμού των γευμάτων με τυχαία σειρά. Στο ένα ελεγχόμενο πρόγραμμα όπου οι συμμετέχοντες έτρωγαν τρία γεύματα σε διάστημα 12 ωρών με το πρωινό στις 8 το πρωί και το δείπνο στις 8 το βράδυ. Στο δεύτερο οι συμμετέχοντες έτρωγαν τρία γεύματα σε διάρκεια έξι ωρών με πρωινό επίσης στις 8 το πρωί αλλά δείπνο στις 2 το μεσημέρι. Σε αμφότερες τις στρατηγικές η ποσότητα φαγητού που καταναλωνόταν ήταν η ίδια ενώ οι δοκιμές διήρκεσαν για τέσσερις ημέρες.

 

 

 

ygeiamou.gr

 

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close