Uncategorized

Ροδάκινο: 10 οφέλη στην υγεία του ανθρώπου

Το καλοκαίρι έφτασε και κανένας δε μπορεί να αντισταθεί στο γευστικό και ζουμερό ροδάκινο που μας δροσίζει τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού. Είναι ένα φρούτο με πολλά θρεπτικά  συστατικά, λίγες θερμίδες, το οποίο μπορούμε να το προσθέσουμε στη διατροφή μας με πολλούς τρόπους.

Λίγα λόγια..
Το ροδάκινο αναφέρεται ότι προέρχεται από την Κίνα και ευδοκιμεί σε θερμές περιοχές τόσο στο νότιο όσο και στο βόρειο ημισφαίριο. Ο εξωτερικός φλοιός του φρούτου συναντάται από λείος έως τραχύς και η σάρκα του είναι λευκή, χρυσοκίτρινη ή κόκκινη.

Θρεπτικά συστατικά

Τα ροδάκινα είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Ένα μεσαίου μεγέθους ροδάκινο(150gr) περιλαμβάνει:

Θερμίδες: 58

Πρωτεΐνη: 1 gr

Υδατάνθρακες: 14 gr

Λίπος: λιγότερο από 1 gr

Ίνες: 2 gr

Βιταμίνη C: 17%

Βιταμίνη Α: 10%

Κάλιο: 8%

Βιταμίνη Κ: 5%

Βιταμίνη Ε: 5%

Χαλκός: 5%

Μαγγάνιο: 5%

Τα ροδάκινα περιέχουν φυσικά σάκχαρα και μπορούν να αντικαταστήσουν κάποια από τα σάκχαρα που λαμβάνετε με την διατροφή σας.

Παρακάτω θα δούμε 10 από τα οφέλη του ροδάκινου στην υγεία του ανθρώπου:

1.Ενίσχυση του ανοσοποιητικού :

Το σύμπλεγμα βιταμινών C και Ε που περιέχει βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού .

2.Βοηθούν στην πέψη

Το ροδάκινο λόγω των φυτικών ινών βοηθάει στη πέψη και τη καλή λειτουργία του εντέρου. Σε ένα ροδάκινο οι μισές περίπου φυτικές ίνες είναι διαλυτές και οι άλλες μισές αδιάλυτες . Οι αδιάλυτες ίνες ενισχύουν την μικροχλωρίδα του εντέρου μειώνοντας την πιθανότητα δυσκοιλιότητας.

3.Αντικαρκινικές ιδιότητες

Τα ροδάκινα είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών. Αυτό σημαίνει ότι βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν καταστροφή στα κύτταρα του σώματος μας και να παρέχουν προστασία από κάποιες μορφές καρκίνου. Είναι επίσης ιδιαίτερα υψηλές σε πολυφαινόλες, ενώσεις που περιορίζουν την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων .

4.Καλύτερη λειτουργία της καρδιάς

Τα ροδάκινα περιέχουν ενώσεις που συμβάλλουν στη μείωση των παραγόντων καρδιακών παθήσεων  όπως η υψηλή αρτηριακή  πίεση , η μείωση των επιπέδων τριγλυκεριδίων  και της LDL χοληστερόλης.

5.Προστασία του δέρματος

Η βιταμίνη Α και η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό που περιέχει το ροδάκινο  κρατάει σε φυσιολογικά επίπεδα την υγρασία στο δέρμα μας διατηρώντας το απαλό και ελαστικό. Η βιταμίνη C ως αντιοξειδωτική ουσία  προστατεύει το δέρμα μας από τις ελεύθερες ρίζες  και ο συνδυασμός αυτών των θρεπτικών συστατικών διατηρεί το δέρμα μας υγιές.

6.Μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα

Λόγω των διαλυτών ινών που περιέχει το ροδάκινο  επιβραδύνεται η απορρόφηση της ζάχαρης στο αίμα  και σε συνδυασμό πάντα με άλλες τροφές πλούσιες σε διαλυτές φυτικές ίνες δημιουργείται μείωση των επιπέδων σακχάρων στο αίμα.

7.STOP στα συμπτώματα αλλεργίας

Πολλές φορές όταν ερχόμαστε σε επαφή με μια ουσία που έχουμε αλλεργία εμφανίζουμε συμπτώματα όπως βήχα, κνησμό και φτέρνισμα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός μας παράγει σε αυτές τις περιπτώσεις τις ισταμίνες για να αντιμετωπίσει την αλλεργιογόνο ουσία. Τα ροδάκινα εμποδίζουν την παραγωγή ισταμίνης και με αυτό τον τρόπο περιορίζονται τα συμπτώματα της αλλεργίας.

8.Προστασία των ματιών

Οι  βιταμίνες  Α και C καθώς και το β καροτένιο που περιέχει το ροδάκινο αυξάνουν τη ροή του αίματος με αποτέλεσμα να δημιουργείται  προστασία από οφθαλμολογικές διαταραχές όπως καταρράκτης και εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας. Επίσης προστατεύει και τον αμφιβληστροειδή και τον φακό του ματιού που προκαλούνται από τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου.

9.Πρόληψη οστεοπόρωσης

Η υψηλή περιεκτικότητα σε Κάλιο συμβάλει στη μείωση ανάπτυξης πέτρας στα νεφρά και προλαμβάνει την οστεοπόρωση. Άλλα ανόργανα στοιχεία  όπως Σίδηρος, Φώσφορο , Μαγνήσιο, Ασβέστιο, Μαγγάνιο, Ψευδάργυρος και Χαλκός  συμβάλλουν στη καλή ρύθμιση των οστών, των μυών και του νευρικού συστήματος.

10.Λίγες θερμίδες

Ένα ροδάκινο προσφέρει πολλή απόλαυση αλλά μόνο λίγες θερμίδες. Ένα μεσαίου μεγέθους ροδάκινο έχει περίπου 58 θερμίδες. Είναι μια ζουμερή και γλυκιά απόλαυση που μπορούμε να φάμε χωρίς ενοχές σε κάθε ώρα της ημέρας χωρίς να μας προσθέτει βάρος.

Ας δούμε και κάποιους συνδυασμούς με το ροδάκινο  που μπορούμε να κάνουμε στη διατροφή μας

Τα ροδάκινα μπορούμε να τα καταναλώσουμε ωμά με τη φλούδα ή χωρίς, ψητά, μέσα στη σαλάτα, ακόμα και σε κυρίως πιάτα. Μπορούμε να τα προσθέσουμε στο γιαούρτι με ή χωρίς ξηρούς καρπούς. Μπορούμε επίσης να απολαύσουμε ένα ποτήρι κρύα λεμονάδα ή κρύο τσάι και να προσθέσουμε μέσα κομμάτια ροδάκινου. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε στο νερό κομμάτια ροδάκινου και αφού το στραγγίξουμε να πάρουμε ένα φρουτώδες και υγιεινό έγχυμα.

Το χειμώνα μπορούμε να απολαύσουμε το αγαπημένο μας φρούτο σε κομπόστα, αλλά και σε μαρμελάδα. Συνεχίζει να προσφέρει τα θρεπτικά συστατικά , απλά θέλει προσοχή στη ποσότητα κατανάλωσης  λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Βιβλιογραφία:

Noratto, Guiliana; et al. “Polyphenolics from peach (Prunus persica var. Rich Lady) inhibit tumor growth and metastasis of MDA-MB-435 breast cancer cells in vivo.” Journal of Nutritional Biochemistry. 18 March 2014. Accessed 1 August 2016. http://www.jnutbio.com/action/showMultipleAbstracts.

Nairi Maserejian, Nancy; et al. “Prospective Study of Fruits and Vegetables and Risk of Oral Premalignant Lesions in Men.” American Journal of Epidemiology. 17 July 2006. Accessed 1 August 2016.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4660870/

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/438781/nutrients

http://aje.oxfordjournals.org/content/164/6/556.full?cited-by=yes&legid=amjepid;164/6/556

https://www.britannica.com/plant/peach#ref163421

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5740493/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2499634

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20633593/

 

 

Homepage

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close