Το site μας χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγησή σας!
Accept
Melodia 88FM
Notification Show More
Latest News
Ο κύβος ερρίφθη: Εκλογές στις 21 Μαΐου
28 Μαρτίου 2023
Μητσοτάκης από Λαμία
28 Μαρτίου 2023
Τράπεζα της Ελλάδος: Νέα μείωση των καταθέσεων τον Φεβρουάριο
28 Μαρτίου 2023
Πανεύκολη Δροσερή Τούρτα Γιαουρτιού με 3 υλικά
28 Μαρτίου 2023
Maestro: Εντυπωσιάζουν τα νούμερα που διαγράφει στο Netflix ανά τον κόσμο
28 Μαρτίου 2023
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Search
Reading: Το φαινόμενο του shrinkflation: Λιγότερο προϊόν αλλά στην ίδια τιμή
Share
Melodia 88FM
Aa
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Ο ΣΤΑΘΜΟΣ
    • Το Προφίλ μας
    • Διαφήμιση
    • Διαφημιζόμενοι
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Τοπικές
    • Ελλάδα
    • Σημαντικές
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Μουσικά Νέα
  • MAGAZINE
    • Cinema – Σειρές – TV
    • Βιβλίο
    • Συνταγές & Άλλα
    • Εδώ Γελάμε
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Follow US
Melodia 88FM > Σημαντικές > Το φαινόμενο του shrinkflation: Λιγότερο προϊόν αλλά στην ίδια τιμή
Σημαντικές

Το φαινόμενο του shrinkflation: Λιγότερο προϊόν αλλά στην ίδια τιμή

17 Φεβρουαρίου 2023
Updated 2023/02/17 at 10:26 ΠΜ
Share
SHARE

Από το ψωμί τοστ μέχρι τις μπάρες σοκολάτας, οι εταιρείες κρύβουν το αυξανόμενο κόστος, λόγω πληθωριστικών πιέσεων, μειώνοντας το μέγεθος σε πολλά καθημερινά προϊόντα

Για τις εταιρείες αποτελεί τρόπο για να διατηρήσουν υψηλά περιθώρια λειτουργικών κερδών, για τους καταναλωτές διαρκή λόγο ανησυχίας και για τις στατιστικές υπηρεσίες πραγματικό πονοκέφαλο. Ο λόγος για το φαινόμενο του shrinkflation, δηλαδή της τάσης να μειώνεται η ποσότητα του προϊόντος ανά συσκευασία με διατήρηση της ίδιας τιμής.

Για παράδειγμα, εκεί που είχατε συνηθίσει να αγοράζετε μια συσκευασία δημητριακών 500 γραμμαρίων, πλέον υπάρχει μια νέα συσκευασία 450 γραμμαρίων στην ίδια τιμή. Αυθόρμητα αισθάνεστε ότι δεν έχετε χάσει τίποτα, αφού πληρώνετε το ίδιο. Ωστόσο στην πραγματικότητα έχετε πληρώσει 11,1% περισσότερο.

Οταν αραίωσαν τα… τρίγωνα στη σοκολάτα

Το φαινόμενο κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα στη Βρετανία το 2016, όταν η εταιρεία που παράγει γνωστές ελβετικές σοκολάτες μείωσε το βάρος της συσκευασίας των 400 γραμμαρίων σε 360 γραμμάρια και αυτής των 170 γραμμαρίων σε 150 γραμμάρια, διατηρώντας την ίδια τιμή. Μόνο που το έκανε αυξάνοντας το κενό ανάμεσα στα σοκολατένια τρίγωνα που είναι το σήμα κατατεθέν της και οι καταναλωτές το αντιλήφθηκαν αμέσως.

Και εάν σε αυτή την περίπτωση έγινε εύκολα αντιληπτή η μείωση της ποσότητας, με τις σχετικές φωτογραφίες να κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, σε άλλες περιπτώσεις οι καταναλωτές απλώς αγόραζαν μικρότερες ποσότητες, ιδίως σε προϊόντα όπου το βασικό στοιχείο είναι η εμπιστοσύνη προς το συγκεκριμένο brand. Και αυτό γιατί συνήθως πάμε να αγοράσουμε «ένα πακέτο» ή «ένα κουτί» από ένα προϊόν που προτιμάμε και όχι μια ποσότητα σε γραμμάρια. Ούτε εξετάζουμε το μήκος (ή το πάχος) στο ρολό χαρτί υγείας ή κουζίνας που αγοράσαμε.

Το 2019 το βρετανικό Office of National Statistics ανακοίνωσε ότι περίπου 206 προϊόντα μίκρυναν σε μέγεθος συσκευασίας ανάμεσα στον Σεπτέμβριο του 2015 και τον Ιούνιο του 2017, αρκετά από αυτά ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα.

Τότε η βρετανική στατιστική υπηρεσία είχε εκτιμήσει ότι το ποσοστό των προϊόντων διατροφής στο δείγμα που χρησιμοποιεί για τον υπολογισμό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και στα οποία υπήρχε μείωση της ποσότητας ανά συσκευασία ήταν ανάμεσα στο 1% και το 2,1%. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι δεν είχε πλήρη εικόνα, αφού κατέγραφε λεπτομέρειες για το μέγεθος και το βάρος περίπου των μισών από τα 37.408 προϊόντα για τα οποία συλλέγει στοιχεία κάθε μήνα.

Τα στοιχεία από τις Ηνωμένες Πολιτείες

Το θέμα έχει απασχολήσει και το Bureau of Labor Statistics, την ομοσπονδιακή υπηρεσία που συλλέγει τα στοιχεία για τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ενα πρόσφατο άρθρο στην ιστοσελίδα του BLS εξηγεί τις διαστάσεις του προβλήματος, επισημαίνοντας και τη δυσκολία που εντοπισμού της αλλαγής από τους καταναλωτές, ιδίως όταν η μείωση της ποσότητας συνδυάζεται με νέο σχεδιασμό της συσκευασίας που συχνά γίνεται αντιληπτός ως αναβάθμιση και όχι ως συρρίκνωση.

Το BLS επιμένει ότι στη δειγματοληψία λαμβάνει υπόψη τις αλλαγές στην ποσότητα των συσκευασμένων προϊόντων. Οταν υπάρχει μείωση της ποσότητας στη συσκευασία με διατήρηση της ίδιας τιμής, αυτό υπολογίζεται ως αύξηση και έτσι συνεισφέρει στην εκτίμηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Αντίστοιχα, όταν η ποσότητα ανά συσκευασία αυξάνεται χωρίς ανάλογη αύξηση της τιμής, τότε θεωρείται μείωση της τιμής του προϊόντος αυτού.

Για την περίοδο 2015-2021 το BLS κατέγραψε ότι τις περισσότερες αλλαγές στο μέγεθος ανά συσκευασία είχαν τα οικιακά προϊόντα χαρτιού με 716 σχετικές αναφορές και ακολουθούσαν τα σνακ με 509 αναφορές. Ωστόσο, το ποσοστό στον συνολικό αριθμό μετρούμενων προϊόντων ήταν σχετικά μικρό: περίπου 3% για τα προϊόντα χαρτιού και 2,9% για τα τρόφιμα.

Η επίδραση στον πληθωρισμό

Ποια όμως είναι η επίπτωση αυτών των πρακτικών στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή; Οι υπολογισμοί του BLS είναι ότι στον συνολικό ΔΤΚ εμπορευμάτων και υπηρεσιών η αύξηση είναι περίπου 0,01%.

Ωστόσο, υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων όπου η επίπτωση στις τιμές εξαιτίας των αλλαγών στο μέγεθος των συσκευασιών είναι μεγαλύτερη: +2,81% για την περίοδο 2015-2019 στη βρεφική τροφή, +2.64% για τα σνακ, +1.59% στα προϊόντα ζύμης, +1,35% για τα ζαχαρώδη και τις τσίχλες, και +1,30% για οικιακά προϊόντα χαρτιού. Και αυτές είναι αυξήσεις μόνο από τις αλλαγές στο μέγεθος.

Μπορεί αυτοί οι αριθμοί να φαντάζουν σχετικά μικροί, όμως δεν είναι αμελητέοι, ιδίως για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν συνθήκη διατροφικής ανασφάλειας. Τότε, ακόμα και μικρές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων έχουν μεγάλες επιπτώσεις, ενώ οι μειώσεις στις ποσότητες των απαραίτητων προϊόντων ανά συσκευασία απλώς σημαίνουν ότι θα αγοράσουν μικρότερες ποσότητες φαγητού, βρεφικής διατροφής και βασικών προϊόντων καθαρισμού για το νοικοκυριό.

 

 

 

 

in.gr

TAGGED: Το φαινόμενο του shrinkflation: Λιγότερο προϊόν αλλά στην ίδια τιμή
Share this Article
Facebook TwitterEmail Print
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

-ΚΑΙΡΟΣ -
πρόγνωση καιρού από το k24.net
Ad imageAd image
Ad imageAd image
Ad image
Ad image
Ad image

You Might Also Like

Σημαντικές

Ο κύβος ερρίφθη: Εκλογές στις 21 Μαΐου

28 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Στη Λαμία ο Μητσοτάκης – Θα παρουσιάσει το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας

27 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Γαλλία: Αμείωτη η ένταση σε ολόκληρη την χώρα για συνταξιοδοτικό και για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του νερού.

25 Μαρτίου 2023
Σημαντικές

Έκτακτη σύγκληση του εποπτικού συμβουλίου των ΗΠΑ για την τραπεζική σταθερότητα

24 Μαρτίου 2023

Find Us on Socials

© 2022 Melodia 88FM. All Rights Reserved. Developed & Hosted by 19CLOUDS

Removed from reading list

Undo
Go to mobile version

Live Chat
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?