Ευ ΖηνΕΥ ΖΗΝ

Ξηροί καρποί: Πηγή ασβεστίου, βιταμινών και πολύτιμων αντιοξειδωτικών

Και ποιος δεν αγαπάει τους ξηρούς καρπούς;

Έχουν υπέροχη γεύση και μπορούμε να τους απολαμβάνουμε κάθε στιγμή της ημέρας είτε ως σνακ είτε σε συνδυασμό με τα δημητριακά και το γιαούρτι είτε στις σαλάτες και στα smoothies μας.

Πλούσιοι σε υγιεινά λιπαράφυτικές ίνες και πρωτεΐνες, οι ξηροί καρποί είναι απαραίτητο συστατικό μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Το κάθε είδος ξηρών καρπών έχει το δικό του ιδιαίτερο θρεπτικό προφίλ, όμως σε γενικές γραμμές όλοι οι ξηροί καρποί –κατά προτίμηση ανάλατοι– αποτελούν ιδανικό σνακ σε ποσότητα περίπου 30 γραμμαρίων.

Τα αμύγδαλα συγκεκριμένα αποτελούν εξαιρετική επιλογή για τους χορτοφάγους που αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε ασβέστιο. Δίνουν επίσης μια καλή δόση βιταμίνης Ε, η οποία τρέφει το δέρμα. Σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς, τα αμύγδαλα είναι σχετικά «φτωχά» σε βλαβερά κορεσμένα λιπαρά. Το ίδιο ισχύει επίσης για τα φουντούκια και τα κάστανα.

Όσοι ακολουθούν μια διατροφή με λίγα λιπαρά καλό είναι να αποφεύγουν ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια Βραζιλίας, τα μακαδάμια και τα κάσιους.

Για την αντιμετώπιση της κόπωσης, ιδανικός ξηρός καρπός είναι τα πεκάν, καθώς παρέχουν σημαντική ποσότητα δυναμωτικής βιταμίνης Β3. Παράλληλα, τα πεκάν μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και δίνουν ποικίλες αντιοξειδωτικές ουσίες.

Μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών δίνουν και τα καρύδια. Η περιεκτικότητά τους σε πολύτιμα Ω-3 λιπαρά οξέα τα καθιστά επίσης ιδανικό σνακ για όσους δεν καταναλώνουν συχνά λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και το σκουμπρί.

Η ποικιλία των θρεπτικών συστατικών που παρέχουν σε συνδυασμό με τη μοναδική γεύση τους δίνουν στους ξηρούς καρπούς επάξια μια θέση στο καθημερινό διατροφικό μας πλάνο!

Απώλεια βάρους: Ο ξηρός καρπός που πρέπει να αποφεύγετε

Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, γνωρίζετε ότι οι ξηροί καρποί αποτελούν ένα υγιεινό σνακ που μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι αλήθεια. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε καλά λιπαρά και πρωτεΐνες και σας χορταίνουν.

Υπάρχουν όμως κάποιοι ξηροί καρποί που είναι πιο υγιεινοί από άλλους. Τα φιστίκια, για παράδειγμα, δίνουν 160 θερμίδες ανά 30 γραμμάρια (περίπου 50 φιστίκια), ενώ 23 αμύγδαλα δίνουν επίσης 160 θερμίδες.

Αντίθετα, τα καρύδια μακαντάμια δίνουν περίπου 200 θερμίδες και 20 γραμμάρια λιπαρών ανά 10 καρπούς.

Macadamia nuts

«Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, θα σας συμβούλευα να αποφεύγετε τα καρύδια μακαντάμια λόγω της θερμιδικής τους πυκνότητας», αναφέρει η διατροφολόγος.

Τονίζει επίσης ότι είναι πολύ πιθανό να το παρακάνετε με την κατανάλωσή τους, ειδικά αν δεν μετράτε τις μερίδες.

Αυτό αποτελεί γενικά «παγίδα» στην κατανάλωση ξηρών καρπών, καθώς εάν δεν προσέχετε μπορεί να φορτώνεστε με εκατοντάδες παραπανίσιες θερμίδες, ακυρώνοντας τις προσπάθειές σας να αδυνατίσετε. Η Michelle συμβουλεύει να μην ξεπερνάτε τα 30 γραμμάρια σε καθημερινή βάση.

Ο διαιτολόγος και personal trainer Jim White, συμφωνεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην κατανάλωση ξηρών καρπών είναι η ποσότητα. Παρόλο που όλοι οι ξηροί καρποί μπορούν να έχουν θέση σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, τα καρύδια μακαντάμια είναι «επικίνδυνα», καθώς έχουν πολλές θερμίδες και μόλις δύο γραμμάρια πρωτεϊνών ανά καρύδι.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα αποκλείσετε εντελώς από τη διατροφή σας, είναι απαραίτητο όμως να είστε προσεκτικοί με την ποσότητα που καταναλώνετε.

Γενικά θα πρέπει να μετράτε τις ποσότητες που καταναλώνετε, ειδικά αν τρώτε τροφές με πολλές θερμίδες, όπως οι ξηροί καρποί, τα έλαια και το αβοκάντο.

Πηγή: popsugar.com

 

 

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close