Μέχρι το Μάρτιο αναμένει αποτελέσματα η κυβέρνηση στο μέτωπο του πληθωρισμού, μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε την εβδομάδα που πέρασε. Όπως αναφέρεται, χαρακτηριστικά, εκτιμάται ότι, με τα νέα μέτρα, αναμένονται μειώσεις τιμών μέχρι και 20% ενώ, τονίζεται ότι “φράζει” ο δρόμος για νέες ανατιμήσεις, την ώρα, βέβαια, που ήδη οι τιμές έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα.
Ήδη, με βάση όσα έχει αναφέρει και ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τρέχουν μέτρα, όπως το “καλάθι του νοικοκυριού”, η πρωτοβουλία “μόνιμης μείωσης τιμής”, όπου έχουν ενταχθεί 1.300 προϊόντα από 100 προμηθευτές τα οποία έχουν μειωμένες τιμές στα ράφια κατά τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, ενώ επίκεινται και νέα πρόστιμα για φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας και παραπλανητικών εκπτώσεων, ειδικά στο μέτωπο του βρεφικού γάλακτος.
Την ίδια ώρα, κατά την ουσιαστική έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας για τις Ευρωεκλογές, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν παρέλειψε, επίσης, να αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, με πρώτο αυτό της ακρίβειας. “Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα, να τα βάζουμε με το “τέρας” της ακρίβειας. Θα πολεμήσουμε εκείνους που, πατώντας πάνω σε ένα υπαρκτό παγκόσμιο πρόβλημα, εκμεταλλεύονται χρόνιες αδυναμίες της αγοράς και υπερχρεώνουν τους καταναλωτές. Δεν θα ανεχτώ τον πληθωρισμό της απληστίας. Και έχω πει πολλές φορές ότι το κράτος έχει τη δύναμη και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να βάλει την αγορά σε τάξη. Εξακολουθούμε να στηρίζουμε τα εισοδήματα των πολιτών, ειδικά των ασθενέστερων, όπως κάνουμε συνέχεια. Οταν η οικονομία πηγαίνει καλά, υπάρχει πλεόνασμα για να στηρίξουμε τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας”, διαβεβαίωσε.
Πολιτική “νάρκη”
Με δεδομένη, πάντως, την εντύπωση, ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε να “αγγίξει” τον πυρήνα του προβλήματος σε σχέση με την ακρίβεια, υιοθετώντας τα πρώτα μέτρα για τη διαφάνεια στην αγορά, μόλις πριν λίγες μέρες, κι όταν πλέον επί δυο χρόνια, υπάρχει εκτόξευση των τιμών, είναι προφανές ότι το ζήτημα του πληθωρισμού συνιστά μεγάλη απειλή πολιτικής αποσταθεροποίησης. Άλλωστε, αυτό που έχει φανεί είναι ότι εδώ και τρία χρόνια αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση αποδίδοντάς την ακρίβεια, τη μία σε “εισαγόμενα αίτια” και εσχάτως, μόνο, στον “πληθωρισμό απληστίας” για τον οποίο, ωστόσο, “φώναζαν” αναλυτές και παράγοντες της αγοράς, εδώ και καιρό. Τώρα, μόλις, και μετά από “ακουμπά” στρεβλώσεις και επιχειρεί παρεμβάσεις, καθώς βλέπει ότι το κύμα δυσαρέσκειας διογκώνεται, αποτελώντας τη βασική πολιτική απειλή για την ίδια, εν όψει και των ευρωεκλογών.
Μένει, πάντως, να φανεί πόσο θα αποδώσουν τα νέα μέτρα, ειδικά το κομμάτι που αφορά τη “πέρασμα” του 30% των προσφορών, που προμηθευτές δίνουν σε είδη καθαρισμού, προσωπικής υγιεινής κτλ, στην καθαρή τιμή, αλλά και η παύση των πιστωτικών τιμολογίων σε φρέσκα τρόφιμα, όπου όμως με εξαίρεση κάποια είδη, όπως τα συσκευασμένα κοτόπουλα, ή τα ιχθυηρά, η χρήση τους δεν είναι εκτεταμένη. Επίσης ερώτημα είναι το πώς ο Έλληνας καταναλωτής θα σταθμίσει πιθανή μείωση των προσφορών, αλλά και πώς οι επιχειρήσεις θα δουν, λόγω της προώθησης καθαρών τιμών, να “ξεφουσκώνουν” τους τζίρους τους.
ΠΗΓΗ:news247.gr