Στην απευθείας ανάθεση έργων στους κατασκευαστικούς Ομίλους αναμένεται να προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες το Υπουργείο Υποδομών.
Η ανάθεση θα γίνει αρχικά στους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους οι οποίοι θα αναλάβουν ο καθένας μία περιοχή (όπως Πήλιο, Καρδίτσα κλπ) προκειμένου να καταγράψουν, να μελετήσουν και να κατασκευάσουν τα έργα των κατεστραμμένων υποδομών της Θεσσαλίας.
Να σημειωθεί ότι στις περιπτώσεις των fast track διαδικασιών προβλέπεται η απευθείας ανάθεση μιας πληγείσας περιοχής σε έναν κατασκευαστικό Όμιλο, ο οποίος θα διενεργήσει τη σχετική αυτοψία και θα καταγράψει τις ζημιές που έχουν προκληθεί αλλά και τα έργα που απαιτούνται για την αποκατάστασή του. Ο κατασκευαστικός Όμιλος – ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έργου, ενώ στο ύψος του προϋπολογισμού του έργου δεν χωρούν αναθεωρήσεις και αξιώσεις (claims) από την πλευρά του αναδόχου.
Διάχυτος πάντως είναι ο προβληματισμός για τις πηγές χρηματοδότησης των έργων των κατεστραμμένων υποδομών από την κακοκαιρία, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, να αναφέρει πως με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν έργα υποδομών, ύψους 500 – 600 εκατ. ευρώ. Επίσης, η νέα προγραμματική περίοδο παρέχει επιπλέον 1,5δισ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ, η έκδοση πράσινου ομολόγου αποτελεί μια ακόμα επιλογή, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για σύναψη δανείου ύψους 750.000.000 ευρώ αποκλειστικά για υποκατάσταση υποδομών από φυσικές καταστροφές, με την προϋπόθεση όμως ότι θα εξαντληθούν οι πόροι από τις υπόλοιπες πηγές.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, “τα έργα υποδομών στη Θεσσαλία πρέπει να γίνουν με βασική κατεύθυνση τη διαχείριση των υδάτων και να στηριχθούν στη μελέτη του ευρύτερου περιβάλλοντος, με τρόπο που να απαντά στις προκλήσεις της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται άμεσες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στην περιοχή, θα σχεδιαστούν νέα έργα βάσει των υποδείξεων των ειδικών επιστημόνων, ενώ είναι απαραίτητο να αξιολογηθούν και τα υφιστάμενα έργα, όπως για παράδειγμα οι γέφυρες. Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το Υπουργείο οφείλει να βελτιώσει και να διορθώσει τα όποια σφάλματα έχουν υπάρξει στο παρελθόν και να κινηθεί με ταχύτητα στην υλοποίηση άρτιων έργων, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα”.
capital.gr