16 και 17 Ιανουαρίου 2025
Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, διοργανώνει διημερίδα στη Λαμία, που αφορά την ασφαλή πλοήγηση των μαθητών/τριών στο διαδίκτυο.
Η διημερίδα θα διεξαχθεί σε συνεργασία με την Διεύθυνση Αστυνομίας Φθιώτιδας και τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Αθηνών. Η διημερίδα θα λάβει χώρα στο Πνευματικό Κέντρο της Ι.Μ.Φ την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου και Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2025, θα αφορά μαθητές/τριες και Συλλόγους Γονέων. Η θεματολογία που θα αναπτυχθεί αφορά τα ακόλουθα:
φαινόμενο διαδικτυακού εξαναγκασμού και εκφοβισμού
φαινόμενο διαδικτυακής παραπλάνησης μέσα από λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και διαδικτυακών παιχνιδιών
ψεύτικοι διαδικτυακοί λογαριασμοί
εκφοβισμός μέσω διαδικτύου
διαδικτυακά παιχνίδια και εθισμός
διαδικτυακές απάτες
Πριν την πραγματοποίηση των ενημερώσεων, κρίνεται σκόπιμο, οι μαθητές/τριες να πλοηγηθούν στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας www.cyberkid.gov.gr με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών προκειμένου:
Να διαβάσουν τα ενημερωτικά φυλλάδια με χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Να συζητήσουν τους προβληματισμούς τους.
Μετά την πραγματοποίηση των ενημερώσεων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να τεστάρουν τις γνώσεις που απέκτησαν στην Ακαδημία Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που έγινε σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης έχει αναπτύξει τα ακόλουθα παιχνίδια:
Ακαδημία Ψηφιακών Δεξιοτήτων – Παιχνίδι Επαυξημένης Πραγματικότητας για μαθητές ηλικίας 8-12 ετών (https://www.cyberkid.gov.gr/ar-game/)
Ακαδημία Ψηφιακών Δεξιοτήτων – Παιχνίδι Εικονικής Πραγματικότητας για μαθητές ηλικίας 13-18 ετών (https://www.cyberkid.gov.gr/vr-game/)
Σκοπός της διημερίδας:
Να μάθουν και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές διαδικτυακής χρήσης. Να αναγνωρίζουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα κοινωνικά δίκτυα και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισής τους. Να αναπτύξουν στρατηγικές απόκρισης στη διαδικτυακή βία, σε περιπτώσεις αποπλάνησης ή εξαπάτησης συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς (report) και του αποκλεισμού (block). Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και ενσυναίσθηση στο διαδίκτυο. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες.
Το άρθρο Λαμία: Διαδικτυακές προκλήσεις και πρακτικές αντιμετώπισης δημοσιεύθηκε στο LAMIAthema.gr
ΕΙΔΗΣΕΙΣ – LAMIAthema.gr